تهران-ایرنا- دختر «راشد الغنوشی» رئیس سابق پارلمان و رئیس حزب اسلامی «النهضه» تونس به آناتولی گفت که «قیس سعید» رئیس‌جمهور این کشور با بازداشت برخی شخصیت‌های سیاسی، به دنبال انحراف افکاری عمومی از بحران تونس و سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسری الغنوشی» دختر راشد الغنوشی رئیس سابق مجلس و رهبر حزب النهضه تونس در گفت‌وگوی کوتاه با آناتولی گفت که «قیس سعید رئیس‌جمهور این کشور با بازداشت برخی شخصیت‌های سیاسی، سعی می‌کند بر شکست خود سرپوش بگذارد».

وی افزود: «می‌بینیم که تونس در آستانه ورشکستگی اقتصادی است. قطعی برق و آب وجود دارد. تورم در حال افزایش است. از آنجایی که رئیس جمهور چیزی برای ارائه راه‌حل ندارد، از دستگیری‌ها برای انحراف افکار عمومی استفاده می‌کند تا بر شکست خود سرپوش بگذارد».

وی ادامه داد: «دلایل دستگیری پدرم مانند دیگر سیاستمداران، روزنامه نگاران و داوطلبان جامعه مدنی است که دستگیر شدند. افراد دستگیر شده به دلیل مخالفت با کودتای قیس سعید علیه دموکراسی تونس از 25 ژوئیه 2021 دستگیر شدند».

«راشد الغنوشی» رئیس جنبش اسلامی النهضه و رئیس سابق پارلمان تونس پس از یورش نیروهای امنیتی به خانه‌اش هنگام افطار در 17 آوریل دستگیر شد، پس از 48 ساعت بازجویی از سوی دادستانی، نوزدهم آوریل توسط دادگاه بدوی تونس بازداشت و به زندان منتقل شد.