اصفهان–ایرنا- مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان، توسعه اخلاق عملی بر اساس آموزه‌های اسلامی و تلاش برای شکل‌گیری این جریان بین دانشجویان را از اهداف مهم برگزاری سی و سومین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان برشمرد.

به گزارش ایرنا، سی و سومین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان از ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار می‌شود.

علی اکبر کجباف، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه فرهنگیان اصفهان افزود: این رویداد فرهنگی بزرگ به تقویت روحیه معنوی و فرهنگی دانشجویان این دانشگاه که بعنوان سکانداران عرصه تعلیم و تربیت به پرورش نوجوانان در آینده خواهند پرداخت، می‌انجامد.

وی اظهار داشت: بسط آموزه‌های دینی و قرآنی بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاه‌های کشور، هدف عالیه این جشنواره است که یکی از سیاست‌ها و رویکردهای آن توجه به رویکرد تبلیغی، آموزشی، پژوهشی و تربیتی است.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان، توسعه و ترویج دیدگاه‌های امامین انقلاب در حوزه قرآن و عترت، اعتلای فعالیت های محتوایی و جنبی جشنواره، استفاده مناسب از استعداد و توانایی نُخبگان جوان قرآنی و در نهایت اعتلای فرهنگ عمومی برای تحکیم سبک زندگی اسلامی ایرانی را از رویکردها و سیاست‌های مهم این جشنواره برشمرد.

وی یادآور شد: برای بخش استانی این رویداد که در سه سطح استانی، کشوری و ملی برگزار می‌شود ۱۲ هزار نفر از سراسر کشور به رقابت پرداختند و از این تعداد یکهزار نفر موفق به راهیابی به بخش کشوری جشنواره شدند.

کجباف با اشاره به چالش‌هایی که همواره در مسیر برگزاری هر رویدادی وجود دارد، گفت: تنگناهای مالی دانشگاه موجب شد تا بطور خیلی شایسته نتوان از برگزیدگان تقدیر کرد و در این زمینه مشغول رایزنی‌ با سازمان اوقاف و امور خیریه بعنوان متولی مباحث قرآن و عترت هستیم.

دبیر علمی جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان نیز اهداف این رویداد را شامل ایجاد انس و الفت هرچه بیشتر دانشجو معلمان با قرآن و سیره معصومین (ع)، اعتلای اخلاق و بصیرت دینی دانشجو معلمان، تشویق و حمایت از نُخبگان قرآنی دانشکاه و معرفی آنها به جامعه و الگوسازی دانشجو معلمان برای سایر اقشار جامعه در حوزه فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد.

اسد محسنی افزود: این جشنواره در ۹ بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری و رسانه‌ای، هنری، ادبی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآنی و در ۴۵ رشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۴۳۶ دانشجوی برادر و ۳۸۷ دانشجوی خواهر در این جشنواره گفت: داوری آثار این جشنواره توسط ۶ داور برجسته بین المللی صورت می‌گیرد.

دبیر علمی جشنواره افزود: در این رویداد بزرگ فرهنگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تمام استان‌های کشور حضور دارند و بیشترین شرکت‌کنندگان از استان‌های کردستان، یزد و خراسان رضوی هستند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۹۸ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به استان اصفهان است.