زنجان - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هم اکنون ۲۷ باب مجتمع خدماتی، رفاهی در این استان در حال بهره‌برداری و ۲۰ مجتمع نیز در دست احداث است.

جعفر قزوینیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای سال جدید نیز با موافقت اصولی اخذ شده سه مجتمع خدماتی، رفاهی برای خدمت‌رسانی به مسافران و کاربران جاده‌ای در محورهای ارتباطی استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: یک باب از این مجتمع های خدماتی رفاهی در شهرستان ابهر محور صائین‌قلعه به امام‌زاده یعقوب و ۲ باب دیگر در شهرستان قیدار، محور قیدار به بزین و محور قیدار به سلطانیه واقع شده است.

این مسوول ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته طی سال جاری ۲ باب مجتمع خدماتی، رفاهی با سرمایه ای قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره برداری می رسد که در راستای خدمات رسانی مطلوب است.

قزوینیان خدمات ارایه شده از سوی این مجتمع‌ها را شامل ارایه سوخت به خودروها، رستوران، نمازخانه، فروشگاه، کافی‌شاپ، سرویس اقامتی و دیگر خدمات ذکر کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ادامه داد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی با تمرکز خدمات مورد نیاز در یک مکان، نقش موثری در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای، کاهش تصادفات رانندگی و افزایش ایمنی تردد دارند.

به گفته این مسوول، این مجتمع‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای احداث و نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه رانندگان باید بعد از هر ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین برای فراهم‌کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، ارائه خدمات مورد نیاز آن‌ها در سفر، کاهش میزان تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی مورد توجه ویژه قرار دارد.