تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح بانک جمهوری اسلامی به دلیل حساسیت زمان‌بر بوده و مشخص نیست به عمر مجلس یازدهم برسد.

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح بانک جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی امروز - ۱۹ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، گفت: در چنین شرایطی که برنامه هفتم توسعه به زودی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت و در آستانه برگزاری انتخابات دوره دوازدهم مجلس هستیم، این طرح هم زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی بسیار قدیمی شده بود، کمیسیون اقتصادی مجلس خارج از نوبت این طرح را بررسی خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره زمانبندی بررسی این طرح اظهار داشت: فعلا درباره زمان بررسی این طرح اطلاع رسانی دقیقی انجام نشده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس یادآور شد: در صورت بررسی و تصویب این طرح، قانون قبلی اصلاح و جایگزین قانون فعلی خواهد شد.

مرحبا اضافه کرد: این طرح به تازگی اعلام وصول شده و قطعا زمان زیادی را به دلیل حساسیت و بررسی دقیق به خود اختصاص خواهد داد و امیدواریم از هفته آینده کمیته‌های تخصصی در این باره نشست‌های خود را برگزار کنند.