کرمان - ایرنا - مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: برگزارکنندگان تورهای خبری باید مسئولیت حقوقی آن را بپذیرند و مشخص باشد اگر اتفاقی برای خبرنگاران افتاد چه کسی مسئول است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خانه مطبوعات استان کرمان، محمدرضا نژادحیدری افزود: خانه مطبوعات استان با برگزاری هر نوع تور خبری، اردوی تفریحی و غیره بدون هماهنگی با این مرکز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف است.

وی با اشاره به حوادث رخ داده برای خبرنگاران اعزام شده برای ماموریت‌های خبری اظهار داشت: اواخر سال گذشته به اداره کل ارشاد استان پیشنهاد دادیم تا سازوکاری برای برگزاری هر برنامه‌ای که قرار است خبرنگاران از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابه جا شوند طراحی شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان تصریح کرد: مهمترین مساله در این سازوکار این است که بالاترین مسئول هر نهاد یا نماینده قانونی وی بایستی تعهدات لازم را مبنی بر پذیرش شرایط برگزاری تورهای خبری و همچنین قبول مسئولیت برگزاری برنامه را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: باید مشخص شود که اگر خدایی ناکرده در حین برگزاری برنامه حادثه‌ای برای خبرنگاران رخ دهد مسئولیت حقوقی آن با چه کسی است.

نژادحیدری ادامه داد: برگزاری تورها و اردوها پس از طی چنین تشریفاتی و پس از هماهنگی بدون مانع است.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات کشور هم در سطح ملی باید پیگیر این مساله باشد گفت: خبرنگاران نیز باید نسبت به این مساله حساسیت کافی را داشته باشند تا موجب بروز اتفاقات غیرقابل جبران نشوند.