سنندج- ایرنا- فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: دشمنان امروز در برابر عظمت رهبری و ملت ایران تسیلم شده و قبول کرده اند که ایران اسلامی بزرگ است.

به گزارش ایرنا، سردار سیدصادق حسینی روز سه شنبه در مراسم یادوارهٔ شهید مدافع حرم میلاد حیدری در سنندج اظهار کرد: ملت شجاع و فهیم ایران، برای پیشرفت کشورشان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و دشمنان به این مهم پی برده اند.

وی با اشاره به اینکه همان کسانی که زمانی دشمنی می کردند، امروز برای ارتباط با ایران پیغام می فرستند، افزود: این موفقیت حاصل استقامت ملت ایران است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: رژیم صهیونیستی که زمانی ادعای پیشرفت از نیل تا فرات داشت، اکنون در منطقه ای محدود خود را به وسیله دیوارهای بلند، محصور کرده که نشان از قدرت جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دارد.

سردار حسینی با بیان اینکه قدرت جهان از غرب به شرق منتقل شده است، ادامه داد: امروز مرزهای امنیت کشورمان در کرانه مدیترانه است؛ نه در مرز خسروی و مرزهای غربی کشور.

وی به ازرش و ایثارگری های شهدا اشاره کرد و گفت: شهیدان وظیفه خود را در دفاع از امنیت کشور انجام دادند و امروز نوبت ماست که برای حفظ این امنیت و پیشرفت کشور گام برداریم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تاکید کرد: وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای ارائه خدمت به مردم بکار گرفته و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم؛ همچنانکه امروز به واسطه مجاهدت شهدا، مسیر بسیار روشن بوده و باید با قدرت و انگیزه و احساس مسئولیت، راه آنان را ادامه دهیم.

سردار حسینی به رشادت شهید میلاد حیدری، دومین شهید حرم در کردستان اشاره داشت و اضافه کرد: جوانان امروز تربیت شده مکتب شهید قاسم سلیمانی و پرورش یافته منظومه امامین انقلاب هستند و دشمنان را وادار به شکست می کنند.

لزوم ادامه راه شهدا و تلاش برای پیشرفت کشور

امام جمعه سنندج نیز به مجاهدت ایثارگران و شهدا و رزمندان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمن با تصور اشتباه خود، قصد تصرف ایران را داشت که با شجاعت و هوشیاری ملت و شهدا، خنثی شد.

ماموستا فایق رستمی محاسبات دشمن را در برهه های زمانی مختلف اشتباه خواند و افزود: شهید سلیمانی نمونه یک سرباز مجاهد و هدیه ای الهی برای جهان اسلام بود که بسیاری از نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه شهدا، استقامت و امنیت را برای ما به ارمغان گذاشتند، اضافه کرد: خدمت به این ملت که جانانه از کشور دفاع کرده اند، وظیفه همه مسئولان است.

امام جمعه سنندج مسئله معیشت را مانند امنیت بسیار مهم خواند و ادامه داد: باید با استفاده از منابع خدادادی موجود و نیروی انسانی توانمند، برای پیشرفت کشور قدم برداریم.

پاسدار رشید اسلام "میلاد حیدری" از مدافعان حرم، سحرگاه جمعه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با نهم ماه مبارک رمضان، در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حیدری اصالتاً اهل روستای وینسار شهرستان قروه است که در شهرستان قرچک سکونت داشت.

این شهید والامقام در هنگام شهادت ۳۲ سال داشت و از وی ۲ فرزند ۶ و سه ساله به یادگار باقی مانده است.