یاسوج - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از چهار تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در یک سردخانه خانگی در شهر یاسوج کشف و ضبط شد.

سیدمختار رجائی‌فر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر پایه گزارش دریافتی از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۱۲ دامپزشکی مبنی بر فعالیت غیر مجاز سردخانه خانگی در شهر یاسوج کارشناسان واحد نظارت دامپزشکی شهرستان بویراحمد، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد به واحد یادشده مراجعه و بررسی‌های لازم را انجام دادند.

وی بیان کرد: محصول‌های این سردخانه که به دلیل شرایط نگهداری نامناسب در یخچال‌های خانگی، انقضای تاریخ مصرف و همچنین بوی تعفن بسیار زیاد غیربهداشتی بود ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گوشت قرمز، ماهی، چربی‌های حیوانی و ضایعات مرغی از جمله محصول‌های غیربهداشتی در این مرکز غیر مجاز بود که مواد دامی مذکور به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاهی ارجاع شد.

دکتر رجائی‌فر ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی در قالب گروه‌های بازرسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی به فراخور نقش خود به این موارد ورود کرده‌اند و سلامت مردم و جامعه را خط قرمز خود می‌دانند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برخوردهای قاطع و قانونی با متخلفان بهداشتی از طریق دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی خبر داد و اظهار کرد: تضمین سلامت غذایی از مزرعه تا سفره جزو وظایف ذاتی دامپزشکی بوده و با افراد سودجویی که بخواهند به هر طریق سلامت غذایی مردم و به تبع آن سلامت غذایی جامعه را به خطر بیندازند قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

وی با قدردانی از عامه مردم که به نوعی بازرسان افتخاری مجموعه بهداشتی جامعه هستند، گفت: انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از مرحله تولید تا عرضه را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.