تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، وزیر دفاع عراق در سفر به مصر با فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه و جهان گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از الأهرام مصر، «محمد زکی» فرمانده کل نیروهای مسلح مصر با «ثابت محمد سعید العباسی» وزیر دفاع عراق دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات منطقه با توجه به شرایط و چالش‌های کنونی و نیز تفاهم در زمینه افزایش همکاری‌های دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده کل نیروهای مصر با ابراز افتخار از روابط بین نیروهای مسلح این کشور و عراق، بر افزایش ابعاد همکاری در زمینه‌های مختلف نظامی تاکید کرد.

وزیر دفاع جمهوری عراق نیز به نوبه خود از تلاش‌های حمایتی مصر در فضای منطقه‌ای و بین المللی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در مرحله بعدی شاهد همکاری بیشتر نیروهای مسلح دو کشور باشد.

در این دیدار «اسامه عسکر» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تعدادی از فرماندهان نیروهای مسلح دو کشور، سفیر عراق و وابسته نظامی جمهوری عراق در قاهره حضور داشتند.

وزیر دفاع عراق در سفری که مدت آن چند روز اعلام شده از مصر بازدید می‌کند و قرار است در این کشور با مقام‌های نظامی و دولتی مصر دیدار و گفت وگو کند.