تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد هوای استان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پایدار است و در این مدت در برخی ساعات وزش باد خواهیم داشت.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی با توجه به رطوبت موجود در منطقه برای امروز تا اوایل شب امکان رخداد رعد و برف نقطه ای و پراکنده وجود دارد.

وی با اشاره به پایداری هوا در روزهای آخر هفته جاری، افزود: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده همراه با افزایش ناپایداری جوی در ساعات بعدازظهر شرایط افزایش و رشد ابر مساعد بوده و در سطح استان رگبار و رعد و برق و وزش باد گاهی شدید پیش بینی می شود.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان به دمای هوای استان نیز اشاره کرد و گفت: از لحاظ دمایی نیز دمای هوا تا روز جمعه بصورت میانگین حدود چهار تا پنج درجه افزایش پیدا می کند.

وی همچنین با اشاره به میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در استان، یادآور شد: بیشترین میزان بارش ثبت شده در شبانه روز گذشته در استان مربوط به سراب شهرک با ۶۶ میلی متر، بهارستان ۶۲ میلی متر، سنندج ۵۵ میلی متر، آویهنگ ۵۲ میلی متر و دهگلان ۴۹ میلی متر بود.

پناهی اضافه کرد: همچنین در این مدت در بیجار و موچش ۴۵ میلی متر، یاسوکند ۳۷ میلی متر، دیواندره ۳۴ میلی متر، قاملو ۳۲ میلی متر، سلین ۲۹ میلی متر، بابارشانی ۲۸ میلی متر و هزارکانیان ۲۷ میلی متر بارش ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.