گرگان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: آموزش‌های به نسبت جامع ارائه شده به جامعه کارگری و کارفرمایی این استان، با کاهش ۲۴ درصدی حوادث ناشی از کار همراه بوده و به ۱۴۱ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسینعلی خواجه‌مظفری شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای با علی‌محمد زنگانه ( استاندار گلستان) با تاکید بر تلاش در جهت افزایش نظارت‌ها برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار، اظهارداشت: همکاران ما در واحد آموزش سال گذشته در مجموع با حضور در کارگاه‌ها و واحدهای مختلف استان، در مجموع ۲۲ هزار و ۴۶۴ نفر ساعت آموزش به جامعه هدف ارائه دادند.

وی بیان کرد: در این استان ۲۸۰ هزار و ۳۷۰ نفر کارگر بیمه‌ شده وجود دارد که در ۴۶ هزار و ۳۶۴ کارگاه ساماندهی و مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: سه هزار و ۴۲۶ نفر مقرری‌بگیر ناشی از بیمه بیکاری در این استان هستند که از ۶ ماه تا ۳ سال بیمه بیکاری می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در جلسات مشاغل بیمه بیکاری و به منظور جلوگیری از لطمه وارد شدن به بیت‌المال، سختگیری می‌کنیم، گفت: براساس همین سختگیری‌ها، اخراج کارگران از محیط کار در سال گذشته ۲۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر شده است.

خواجه‌مظفری تاکید کرد: هیات‌های صلح و سازش نقش مهم و اساسی در کاهش اختلافات بین کارگران و کارفرمایان دارند، بطوریکه ۳۹ درصد از پرونده‌های کارگری و کارفرمایی به سازش ختم شد.

وی یادآور شد: دولت امسال برای بیمه بیکاری ارزان قیمت کارگران ساختمانی، سهمیه ۵۰ هزار نفری در نظر گرفته که در این استان سه هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران ساختمانی در نوبت دریافت این بیمه بیکاری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: همچنین یک‌هزار و ۴۰۰ نفر دیگر نیز در این بخش شناسایی شدند که در مجموع تعداد کارگران برای دریافت این حمایت در استان قابل‌ توجه خواهد بود.

وی بیان کرد: میانگین مدت رسیدگی پرونده‌های کارگری و کارفرمایی بیش از ۵۶ روز بوده که تلاش داریم این مدت را در سال جدید به ۳۴ روز برسانیم.

خواجه‌مظفری اظهارداشت: گلستان دارای ۳۶۴ تشکل کارگری و کارفرمایی است و تلاش داریم این تعداد را در سالجاری به ۴۰۰ تشکل برسانیم.

وی با اشاره به اجرا و برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در سالجاری با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در گلستان گفت: عطرافشانی گلزار شهدا، بازدید از خانواده ایثارگران و شهدا و دیدار با کارگران حادثه‌دیده در محل کار، حضور و سخنرانی در مصلاهای نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: شورای تامین کارگری به صورت هفتگی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی یک بازرس در حوزه معدن داریم که اگر بازنشسته شود جایگزین برای او وجود ندارد که بر همین اساس در جهت افزایش تعداد بازرسان کار تلاش مضاعف داریم.