تهران- ایرنا- رقابت های وزنه برداری دسته ۸۷ کیلوگرم قهرمانی آسیا در بخش زنان با کسب عنوان ششم دختر ایرانی به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، آخرین نماینده بانوان وزنه بردار ایران صبح امروز در شهر جینجو کره جنوبی به روی تخته رفت.در این دسته هفت وزنه بردار حضور داشتند که زینب شیخ ارباب به عنوانی بهتر از ششم نرسید.

کادرفنی برای حرکت نخست شیخ ارباب وزنه ۹۱ کیلوگرمی را پیشنهاد دادند که او موفق به مهار آن شد. شیخ ارباب در حرکت دوم پشت وزنه ۹۵ کیلوگرمی قرار گرفت و به راحتی آن را بالای سر برد.

ملی پوش وزن ۸۷ کیلوگرم زنان ایران در حرکت پایانی یکضرب پشت وزنه ۹۷ کیلوگرمی قرار گرفت اما نتوانست آن را به درستی مهار کند. شیخ ارباب در نهایت به عنوان ششم حرکت یکضرب رسید.

شیخ ارباب که با کسب عنوان ششمی به کار خود در یکضرب پایان داده بود در دوضرب تنها یک حرکت را به درستی مهار کرد. او نخست ۱۲۳ کیلوگرم را بالای سر برد اما در حرکت دوم و سوم در مهار وزنه ۱۲۸ کیلوگرمی ناموفق بود. وی در نهایت با ثبت رکورد مجموع ۲۱۸ کیلوگرم و قرار گرفتن در جایگاه ششم دسته ۸۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

حضور پنج دختر ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا در نهایت منتهی به ۲ مدال برنز شد. فاطمه کشاورز این مدال ها را در دسته غیر المپیکی ۶۴ کیلوگرم را به دست آورد.

نتایج وزنه‌برداران اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا تاکنون:

حسین سلطانی دسته ۸۱ کیلوگرم مردان، ۲ مدال طلا و یک نقره

میرمصطفی جوادی مدال برنز دوضرب و مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم

فاطمه کشاورز، دسته ۶۴ کیلوگرم زنان، مدال ۲ مدال برنز (دوضرب و مجموع)

سیده الهام حسینی عنوان پنجم دسته ۸۱ کیلوگرم زنان

زینب شیخ ارباب عنوان ششم دسته 87 کیلوگرم زنان

کیانوش رستمی عنوان هشتم دسته ۸۹ کیلوگرم مردان

پریسا نورعلی عنوان نهم دسته ۸۱ کیلوگرم زنان

ریحانه کریمی دسته ۵۹ کیلوگرم زنان عنوان چهاردهم