تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کرج - ایرنا- سخنگو و نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج اعلام کرد: شرکت فروشگاه های زنجیره ای "رفاه" به عنوان مالک گودبرداری خطرساز حصارک کرج با حکم قضایی برای تعیین تکلیف این پروژه و ۷۰ خانه آسیب دیده اطراف آن، اخطار نهایی قضایی دریافت کرد.

به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، "عمار ایزدیا"ر گفت: به تازگی شرکت فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه ضمن دریافت اخطار نهایی قضایی موظف به تعیین تکلیف پروژه گودبرداری حصارک کرج و خانه های آسیب دیده اطراف در کمترین زمان ممکن شد.

وی بیان کرد: چنانچه این شرکت در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف پروژه و خانه های اطراف آن اقدام نکند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

۷۰ خانوار ساکن کوچه حضرت ابوطالب (ع) حصارک کرج از سال ۱۳۹۳ براثر گودبرداری به طول ۱۵۰ متر و عمق ۱۰ متر خانه های آنها دچار ترک خوردگی شده که تاکنون ۱۰ واحد این خانه ها از سکنه خالی شده اما مابقی ساکنان واحدهای آسیب دیده بنا به علل مختلفی مانند پایین بودن میزان تسهیلات برای اجاره مسکن نتوانستند محل زندگی خود را ترک کنند.

مالک اصلی گودبرداری که بخش خصوصی بود بنا به عللی این پروژه را که دارای کاربری تجاری است پس از اقدامات اولیه و خاکبرداری رها کرد تا اینکه در سال ۱۳۹۸ این ملک تجاری توسط شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه خریداری شد و قراربود که در کمترین زمان ممکن پروژه را ساماندهی و خانه های اطراف را مقاوم سازی کند.

از اواخر سال گذشته پس از شکایت های مردمی و با پیگیری مدیریت شهری کرج و دستگاه قضایی اکنون شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه موظف به تعیین تکلیف پروژه و خانه های اطراف آن شده است.

ایرنا مرکز استان البرز با رویکرد مسوولیت اجتماعی در بیان مشکلات مردم، تاکنون چندین گزارش میدانی از وضعیت خانه های اطراف این گودبرداری تهیه و منتشر کرده است که آخرین گزارش در اوایل اردیبهشت ماه امسال بود.

سپردن ساماندهی رودخانه کرج به مشاوران

سخنگو و نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اجرایی شدن پروژه های عمرانی و گردشگری در حاشیه آزاد شده رودخانه کرج گفت: ساماندهی این عرصه ها در قالب پروژه بوستان گردشگری «پارکرود و دریاچه» به مشاوران و مهندسان سپرده می شود.

ایزدیار بیان کرد: شهرداری کرج در نظر دارد برای قطعه ۲ ساماندهی عرصه‌های آزاد سازی شده حاشیه رودخانه کرج، مشاور ذیصلاح به کارگیری کند که مقرر شد بر اساس ساز و کار پیش بینی شده، شهرداری از طریق فراخوان در خصوص انتخاب مشاور اقدام نماید.

سال گذشته با حمایت قوه قضاییه حدود ۱۶ کیلومتر از حاشیه رودخانه زیبای کرج از ساخت و ساز ها پاکسازی شد و این عرصه ها به مکان های تفریحی برای گردشگری عمومی اختصاص یافت.

پس از پاکسازی این عرصه بلافاصله عملیات ساخت یک بوستان بزرگ در حاشیه رودخانه کرج در چند قطعه آغاز شد، اکنون مدیریت شهری برای زیبا سازی این عرصه ها با کمک کارشناسان و مهندسان فراخوان داده است.

رودخانه کرج افزون بر تامین آب آشامیدنی و کشاورزی استان های البرز و تهران یکی از جلوه های زیبای گردشگری است که در دهه های گذشته بخش زیادی از حریم این رودخانه آماج ساخت و ساز قرار گرفت که سال گذشته قوه قضائیه برای آزاد سازی حریم این رودخانه با قاطعیت ورود کرد.

ورود قوه قضائیه به این موضوع ، تخریت چندین بنای دولتی و خصوصی حاشیه این رودخانه را در پی داشت که در مجموع ۱۶ کلیومتر از حریم رودخانه کرج پاکسازی و به فضای تفرجگاهی عمومی اختصاص یافت.