زنجان – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین دوره سالانه مروری بر سینمای مستند ایران در این استان تجربه تازه ای بود و استقبال خوبی از آن شد.

امرالله حسنی روز پنجشنبه در حاشیه اکران آثار برگزیده مستند در نخستین دوره سالانه مروری بر سینمای مستند ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف ما از میزبانی چنین رویدادهایی شناساندن و معرفی ظرفیت های استان است.

وی ادامه داد: امسال نخستین دوره سالانه مروری بر سینمای مستند ایران در سلطانیه برگزار می شود و در دوره های بعدی شهرستان های دیگر استان این رویداد را میزبانی می کنند.

حسنی از برگزاری ورکشاپ و کارگاههای آموزشی در خلال برگزاری نخستین دوره سالانه مروری بر سینمای مستند ایران در سلطانیه به ویژه در محوطه ها و اماکن تاریخی این شهرستان خبر داد و گفت: نمایش آثار مستند علاوه بر سلطانیه در سینما "روشا" شهر زنجان نیز انجام می شود.

وی از حضور هنرمندان از هشت استان کشور در نخستین دوره سالانه مروری بر سینمای مستند ایران خبر داد و افزود: امیدواریم برای دوره های بعد شاهد حضور هنرمندان بیشتر از استان های بیشتری باشیم.

نخستین دوره سالانه مروری بر سینمای مستند ایران از ۱۹ اردیبهشت جاری به مدت سه روز به میزبانی شهرستان سلطانیه در استان زنجان برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه این رویداد نیز روز پنجشنبه /۲۰ اردیبهشت/ از ساعت ۲۰ در کنار گنبد سلطانیه برگزار می شود.

همزمان با آیین اختتامیه نخستین دوره سالانه مروری بر سینمای مستند ایران، اختتامیه جشنواره استانی فیلم کوتاه زنجان برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می شود.