قرچک - ایرنا - با اجرای پویش پاکسازی عمومی محیط زیست و در راستای حفظ و صیانت از این ودیعه الهی، مردم و مسئولان قرچک روز پنجشنبه با حضور در پارک جنگلی این شهرستان، این منطقه را از زباله پاکسازی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این برنامه که با حضور فرماندار، بخشدار، مسئولان ادارات و نهادها و شهروندان علاقمند به محیط زیست برگزار شد، شرکت کنندگان در این پویش با شعار"سرمایه گزاری در زمین، توسعه بازیافت و بهروری سبز" زباله‌های پارک جنگلی قرچک را جمع‌آوری کردند.

فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم اظهار داشت: زمین مادر تمام انسان‌هاست و حفاظت از محیط زیست نه فقط به عنوان یک وظیفه که قدردانی از خالق یکتا است تا بتوانند این امانت را به درستی به نسل های آینده منتقل کنند.

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: زمین فقط به انسان‌هایی که در این عصر در قید حیات هستند تعلق ندارد، بلکه امانتی است که باید به درستی از آن استفاده کرد و آن را برای استفاده نسل‌های آینده حراست و مراقبت کرد.

وی تصریح کرد: با ترویج فرهنگ حفاطت از محیط زیست در کنار آگاهی‌افزایی عمومی شهروندان، می‌توان محیط زیست سالمی را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت های ایجاد شده در حوزه حفاظت از محیط زیست به عنوان بستر سالم برای زندگی موجودات و سلامت شهروندان، امید است با شروع این حرکت نمادین، مسیر برای ادامه فرهنگ سازی مسائل محیط زیستی در آحاد جامعه هموار شود.

به گزارش ایرنا، در اجرای این پویش، مردم و مسئولان شهرستان قرچک زباله‌های پارک جنگلی قرچک که یکی از مهمترین تفرجگاه‌های جنوب شرق استان تهران محسوب شده و پیکر پاک و مطهر ۲ شهید گمنام سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس در آن به خاک سپرده شده را جمع‌آوری کردند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.