کرمان- ایرنا- نخستین جلسه هماهنگی ستاد انتخابات کشور پس از تشکیل طی سال جاری با هدف برگزاری انتخابات اسفندماه امسال با حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل سیاسی وزارت کشور روز پنجشنبه در نشست هماهنگی انتخاباتی و شورای اداری شهرستان سیرجان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان و جمعی از دیگر مدیران اجرایی استان شرکت کرد و گفت: هفته گذشته با ابلاغ وزیر کشور ستاد انتخابات کشور به طور رسمی آغاز به کار کرد و باید فعالیت دستگاه های اجرایی بخصوص استانداری ها در حوزه انتخابات آغاز شود.

عبدالله مرادی افزود: به همین علت جلسه هماهنگی را داشتیم که لازم است ستاد انتخابات در استانداری ها شکل بگیرد و این اولین جلسه ما در کشور بود که در استان کرمان و در سیرجان آغاز شد و می توان گفت شروع مجموعه انتخابات را در استان کرمان داشته باشیم.

مرادی اظهارکرد: امروز فعالیت ستاد انتخابات کشور در استانداری ها را از استان کرمان آغاز کردیم که با توجه به چهار مولفه ای که مقام‌ معظم رهبری تدوین کردند با عنوان مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت برنامه های ستاد انتخابات در استانداری ها آغازشد.

به گفته وی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

مرادی ادامه داد: با توجه به اهمیت مقوله انتخابات انتظار می رود همه دستگاه‌های متولی با نگاه حمایتی و مشارکتی به شکل‌گیری زمینه‌های برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات در کشور کمک کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به آغاز فرایندهای انتخاباتی برای سال ۱۴۰۲ افزود: برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات رویکرد اصلی ستاد انتخابات وزارت کشور است و در این راستا بسترسازی زیرساخت های فنی و پشتیبانی، زمینه را برای برگزاری موفق انتخابات در کشور فراهم می شود.

سلامت و امنیت انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان هم گفت: همیشه مردم پای کار نظام بوده‌اند که مصداق بارز آن، حضور فعال مردم در همه صحنه های انقلاب از جمله انتخابات و دیگر مناسبت‌های ملی بوده است.

رحمان جلالی افزود: وظیفه ما به عنوان متولی اجرای انتخابات تامین سلامت و امنیت انتخابات است و تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات عمل به قانون را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

فرماندار سیرجان هم در این جلسه گفت: زیرساخت های توسعه و پیشرفت شهرستان پس از انقلاب برای مردم چشمگیر است و این شهرستان با موقعیت و شرایط خاص خود در همه زمینه های معدنی، صنعتی، عمرانی و اشتغال و نیز طرح ملی مسکن رتبه برتر استان را دارد.

علی یعقوبی پور با اشاره به کمبود نیروی انسانی در ادارات شهرستان گفت:در چند سال اخیر هیچ استخدامی صورت نگرفته و برمشکلات افزوده است.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.