یزد- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رویکرد اصلی دشمن در برهه کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی، بدبین کردن آحاد مردم و جوانان به نظام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی پنجشنبه شب در یادواره شهدای طلاب، شهدای گمنام و گرامیداشت شهید امر به معروف و نهی از منکر آیت‌الله شیخ محمد تقی بافقی در موسسه بیت الرقیه در جمع مردم بافق افزود: برای بدبین کردن مردم دشمن به جنگ روانی، فرهنگی به خصوص جنگ اقتصادی متوسل شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر سوء مدیریت علت اصلی تورم و گرانی‌ها جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار علیه نظام و انقلاب اسلامی است، ادامه داد: مسئولان باید با خدمت خالصانه برای غلبه بر مشکلات بر تلاش خود بیفزایند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان برای رسیدن به اهداف مختلف خود به خصوص جدا کردن آحاد مردم از نظام اسلامی، ارزش‌ها و ولایت مرتب در فکر توطئه هستند.

خاتمی بیان کرد: با وجود تمامی توطئه‌ها تاکنون استکبار جهانی به اهداف شوم خود در ایران نرسیده و در آینده هم نخواهد رسید و ملت قهرمان ایران بارها بصیرت خود را نشان داده‌اند.

وی گفت: نمونه بارز هوشیاری و بصیرت ملت ایران را دنیا و استکبار در بهمن سال گذشته دید که راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوهتر از همیشه برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دفاع از دین، ارزش‌ها، حجاب و عفاف، ولایتمداری و در مسیر شهیدان حرکت کردن نمونه‌های غیرت دینی است و باید روز به روز در جامعه گسترش یابد.

خاتمی گفت: هدف دشمن در اغتشاشات سال گذشته در عمل یک توطئه بزرگ برای براندازی بود و تضعیف موضوع حجاب و عفاف نیز ادامه همان مسیری است که استکبار دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: ملت ایران با وجود تهدید نرم و فعالیت‌های سوء فرهنگی دشمنان، با غیرت دینی تاکنون با متابعت از ولایت فقیه ایستادگی کرده به راه روشن و مقدس خود همچنان ادامه می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ملت ایران نشان داده که حامی دین، نظام و انقلاب است و تا پای جان و آخرین نفس و آخرین قطره خون خود به ایستادگی ادامه می‌دهد.

خاتمی بیان کرد: امروز رسالت اصلی مردم و مسئولان داشتن غیرت دینی و دفاع از ارزش‌های انقلابی است و همه باید رسالت خود را بیش از گذشته در کشور انجام دهند.

وی گفت: شهیدان والامقام به دنبال غیرت دینی و حفظ حجاب و عفاف و ارزش‌های الهی و انسانی در جامعه بودند و باید این هدف مقدس همواره در جامعه و بین اقشار مختلف حفظ شود.

در این مراسم که جمعی از خانواده‌های شهیدان و مسئولان استان و شهرستان بافق حضور داشتند چندین برنامه فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت اجرا شد.

شهرستان بافق ۲۵۶ شهید، ۸۰ آزاده و ۴۰۰ جانباز تقدیم انقلاب کرد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار داد.