تهران- ایرنا- رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با کسب عنوان پنجم رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم پیگیری شد.

به گزارش ایرنا، رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران موفق به کسب عنوان پنجم پیکارهای قهرمانی آسیا شد. دهدار برای رسیدن به این عنوان رقابت سختی با نمایندگان کره جنوبی و چین تایپه داشت. دهدار در این کارزار سخت موفق به کسب عنوان ششم یکضرب، چهارم دوضرب و پنجم مجموع شد.

دهدار آذرماه سال ۱۴۰۱ نیز موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی جهان در این دسته شده بود و یکی از امیدهای ایران برای کسب سهمیه المپیک به شمار می رود. دهدار، رسول معتمدی و سهراب مرادی مهمترین مدعیان ایرانی این وزن به شمار می‌روند.

فارس الباخ قطری قهرمان جهان و المپیک و لسمن پارادز بحرینی در این دسته تنها وزن کشی کردند.

عملکرد دهدار در حرکت یکضرب

رضا دهدار در حرکت یکضرب این دسته ابتدا وزنه ۱۶۶ کیلوگرمی را مهار کرد و در ادامه توانست با مهار وزنه ۱۷۲ خود را در جمع مدعیان مدال قرار دهد.

انتخاب سوم کادر فنی برای دهدار وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی بود که ملی پوش خوزستانی کشورمان درمهار آن ناموفق بود. دهدار با مهار در نهایت با مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی به عنوان ششم حرکت یکضرب رسید. در این حرکت چانگ از کره جنوبی با مهار وزنه ۱۸۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید و نورگیسیا از قزاقستان با ۱۸۱ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

چن پو جن از چین تایپه نیز با مهار ۱۸۱ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

مسوولان برگزاری رقابت ها در فاصله مسابقات حرکات یکضرب و دوضرب برای سجاد انوشیروانی جشن تولد برگزار کردند. این جشن با حضور محمد جلود رییس فدراسیون جهانی، یوسف المنا رییس کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و جمعی از مسوولان برگزاری مسابقات برگزار شد.

عملکرد دهدار در حرکت دوضرب

رضا دهدار که با کسب عنوان ششم به کار خود در حرکت یکضرب پایان داده بود در دوضرب مسابقات دسته ۱۰۲ کیلوگرم قهرمانی آسیا در جایگاه ... قرار گرفت. دهدار در این حرکت ابتدا وزنه ۲۰۴ کیلوگرمی را مهار کرد. انتخاب دوم کادر فنی برای رضا دهدار وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی بود که نایب قهرمان جهان در مهار آن مشکلی نداشت.

تلاش سوم دهدار برای مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی با شکست مواجه شد. او در نهایت ثبت ۲۱۱ کیلوگرم در دوضرب به عنوان چهارم و ثبت رکورد مجموع ۳۸۳ کیلوگرم در جایگاه پنجم این دسته المپیکی قرار گرفت.

در این دسته نورگیسا از قزاقستان با مهار ۲۱۹ کیلوگرم به مدال طلا، جانگ یونگ از کره جنوبی با ۲۱۸ کیلوگرم مدال نقره و سرولبکوف قزاق نیز با ۲۱۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

نورگیسیا قزاق با مجموع ۴۰۰ کیلوگرم قهرمان آسیا شد و جانگ یونگ با ۳۹۸ کیلوگرم نایب قهرمان و چانگ از کره جنوبی نیز با مجموع ۳۹۲ کیلوگرم به عنوان سوم بسنده کرد.

نتایج وزنه‌برداران اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا تاکنون:

حسین سلطانی دسته ۸۱ کیلوگرم مردان، ۲ مدال طلا و یک نقره

میرمصطفی جوادی مدال برنز دوضرب و مجموع دسته ۸۹ کیلوگرم

فاطمه کشاورز، دسته ۶۴ کیلوگرم زنان، مدال ۲ مدال برنز (دوضرب و مجموع)

رضا دهدار عنوان پنجم دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان

سیده الهام حسینی عنوان پنجم دسته ۸۱ کیلوگرم زنان

زینب شیخ ارباب عنوان ششم دسته ۸۷ کیلوگرم زنان

کیانوش رستمی عنوان هشتم دسته ۸۹ کیلوگرم مردان

سیدایوب موسوی عنوان هشتم دسته ۹۶ کیلوگرم مردان

سهراب مرادی عنوان هشتم دسته 102 کیلوگرم مردان

پریسا نورعلی عنوان نهم دسته ۸۱ کیلوگرم زنان

ریحانه کریمی دسته ۵۹ کیلوگرم زنان عنوان چهاردهم