به گزارش روز جمعه ایرنا از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ جلال بهرامی در سی و نهمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداریهای مناطق بیست و دو گانه پایتخت، ضمن اعلام اهم برنامههای بلندمدت حمل و نقلی مدیریت شهری گفت: بزرگترین مشکل ترافیک شمال تهران، مربوط به محدودیت دسترسی از طریق معابر بزرگراهی و شریانی به شمال شهر است که منجر به تردد خودروها از محلههای این محدود و بار سنگین ترافیک در این محلهها میشود.
وی با اعلام اینکه در راستای تحقق طرح شبکه توزیع بزرگراهی پایتخت، قرار است کنارگذر شمال تهران به طول ۵۲ کیلومتر اجرا شود، تأکید کرد: با اجرای این پروژه، تمام بزرگراههای شمال به جنوب طی یک برنامه ۵ تا ۱۰ ساله متصل میشوند و به این ترتیب، دسترسی شهروندان از شمالشرق به شمالغرب (کنارگذر شمالی کرج) تسریع و تسهیل شده و از بار ترافیکی جنوب شهر کاسته میشود.
بهرامی از خرید اتوبوسهای جدید، خبر داد و گفت : با تحقق قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس با تولیدکننده داخلی که قرار است هزار دستگاه آن تا پایان سال جاری و مابقی آن در نیمه نخست سال آینده تحویل داده شود؛ تلاش میکنیم تا اتوبوسهای برقی به تدریج جایگزین اتوبوسهای دیزلی و گازوبیلی شود.
عناصر ترافیکی مازاد از سطح شهر جمعآوری میشوند
سید حسین حسینینژاد، مدیرکل ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران نیز ضمن ارائه چکیدهای از برنامههای این اداره کل در سال ۱۴۰۲، بر لزوم جمعآوری عناصر ترافیکی مازاد در سطح شهر، تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا شهر را از عناصر زائد بصری نجات دهیم که بخشی از آنها به حوزه حمل و نقل و ترافیک مربوط است.
توجه ویژه به توسعه پیادهراهها در برنامههای سال ۱۴۰۲
مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران هم در این جلسه بر لزوم توسعه پیادهراهها درسطح شهر، تاکید کرد و گفت: در تلاشیم تا تهران بیش از گذشته به سمت تبدیل شدن به یک شهر انسانمحور حرکت کند و به همین دلیل، در تعیین اولویتهای حوزه حمل و نقل در سال ۱۴۰۲، موضوع توسعه پیادهراههای سطح شهر مورد توجه بیشتری گرفته است.