تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

همدان- ایرنا- بسته ورزشی ایرنا همدان ۲۲ اردیبهشت ماه جاری به گلایه امام جمعه از وضعیت فوتبال استان، غیبت مدیران وزارت ورزش در آیین تجلیل از نام آوران همدان و بلاتکلیفی هیات کشتی و دیگر اخبار مهم پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در آیین تجلیل از نام آوران ورزشی، گفت: فوتبال رشته پرطرفداری است که تیم‌های همدانی در چند سال اخیر نتایج خوبی نگرفته‌اند.

این مراسم بعد از سه سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا با حضور مقامات استانی برگزار شد اما نکته جالب عدم حضور نماینده‌ای از وزارت ورزش بود و حتی اینکه گفته می‌شد سیدمحمد پولادگر معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان میهمان ویژه این مراسم باشد، اما حتی مدیران پایین دست وزارت ورزش هم حضور نیافتند که به نوع خود عجیب بود.

اهالی کشتی همدان از مبهم بودن وضعیت ریاست هیات کشتی این استان گلایه مند هستند و روز گذشته نیز مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان سابق المپیک نیز به نمایندگی از جامعه مربیان در دیدار با علی حقیقی در حاشیه مراسم تجلیل از نام آوران، خواستار روشن شدن تکلیف ریاست این هیات شد.

آنها خواستار واگذاری سرپرستی امور هیات کشتی استان همدان به فردی متخصص، صاحب نام در کشتی و باتجربه هستند و باید دید دستگاه ورزش تا انتخابات این هیات، چه فردی را برای سرپرستی تعیین می کند.

اعضای تیم پاس در فصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال کشور نزدیک به ۲ میلیاردتومان از مدیران باشگاه طلب دارند که هنوز پرداخت نشده و سنگین ترین بدهی تاریخ فوتبال باشگاه پاس در فصول گذشته به شمار می‌رود.

عدم پرداخت این بدهی منجر به شکایت بازیکنان، مربیان و سایر عوامل به فدراسیون فوتبال و ممنوعیت این باشگاه از هرگونه فعالیت خواهد شد.

مهدی یوسفوند رییس هیات فوتبال ملایر از سمت خود استعفا داد و این استعفا با واکنش های گسترده در بین اهالی ورزش شهرستان ملایر همراه شده است.

انتخاب برخی افراد غیر متخصص و حتی غیر ورزشی در هیات های ورزشی استان همدان باعث شده تا موج انتقادها حتی به دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان برسد، این در حالیست که نمایندگان حاضر در مجمع برای انتخاب فرد مورد نظر اختیار تام دارند.

افزایش چشمگیر شهریه دوره های مربیگری با انتقاد متقاضیان همراه شده است، دوره های مربیگری رشته های مختلف ورزشی به خصوص در حوزه آمادگی جسمانی ۲ و سه برابر افزایش یافته که باعث کاهش ثبت نام کنندگان نیز شده است.

مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان در حالی قرار است به زودی با شرکت بیش از پنج هزار فوتبالیست در سطح استان همدان شروع شود که هنوز زمین برگزاری این مسابقات در شهر همدان مشخص نشده است.