تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه مذاکره با گزینه‌ نهایی تیم ملی بسکتبال ادامه دارد گفت: در حال توافق نهایی با هاکان دمیر مربی تیم ملی ترکیه و سرمربی مانیسا در سوپر لیگ بسکتبال این کشور هستیم و با امضای این قرارداد، اطلاعات بیشتر در اختیار هواداران بسکتبال قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون بسکتبال در حاشیه مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی بسکتبال در تهران تاکید کرد: این جام شب گذشته وارد تهران شد و قرار است در ۳۲ کشوری که موفق به حضور در این رویداد شده‌اند طبق برنامه فیبا رونمایی شود.

وی ادامه داد: مراسم طبق پروتکل‌های فیبا انجام شده و خواهد شد و قرار است این جام در تهران و اصفهان و در اماکن تاریخی و مذهبی به نمایش درآید که در ایران نیز طبق برنامه اعلام شده از سوی فیبا رونمایی خواهد شد.

او در مورد آخرین وضعیت سرمربی تیم ملی بسکتبال هم گفت: پس از پنجره ششم این دغدغه را داشتیم که کادر فنی باید تقویت شود و پس از بحث‌های فنی و مذاکره با کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که باید در جام‌جهانی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

معزی‌فر تاکید کرد: در این راه از سرمربی اسبق و دستیار او برنامه‌ها گرفتیم،‌ البته تا حدودی موضوع سکاندار تیم ملی بسکتبال نهایی شده و طی دو تا سه روز آینده این موضوع به جمع‌بندی خواهد رسید. ما این فرصت را باید داشته باشیم تا یک قرارداد خوب و بی‌نقص را به امضا برسانیم تا در آینده بابت مسایل مختلف دچار مشکل نشویم.

وی در مورد سعید ارمغانی و شرایط فعالیت او در بسکتبال ایران هم خاطر نشان کرد: اولویت اول ما سرمربی گذشته بود چرا که سعید ارمغانی زحمات بسیاری برای تیم ملی کشید و در زمانی که نیاز بود خیلی کمک فدراسیون کرد. تمایل داریم با او همچنان همکاری داشته و به نوعی از دانش او بهره‌مند شویم اما در خصوص بچیروویچ مذاکرات خوب پیش نرفته و به احتمال زیاد در خدمت او نخواهیم بود.

گفتنی است چند روز پیش سایت فدراسیون بسکتبال ترکیه در خبری از توافق بین فدراسیون ایران و هاکان دمیر مربی تیم ملی این کشور خبر داد و نوشت: او سابقه کار و فعالیت در کشورهای سوئیس، رومانی و تیم بسکتبال فنرباغچه ترکیه را در کارنامه دارد و نسبت به درخواست مسوولان ایران واکنش مثبت داشته است.