تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد قرار است «لی هوئی» نماینده دولت چین در امور اوراسیا به عنوان نماینده ویژه این کشور برای کمک به حل بحران اوکراین از ۲۵ اردیبهشت ماه جاری برای گفت و گو در خصوص حل و فصل سیاسی این بحران به چند کشور اروپایی از جمله اوکراین، لهستان، فرانسه، آلمان و روسیه سفر کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شین هوا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خا رجه چین این اظهارات را نشستی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد چین در قبال مساله اوکراین اعلام کرد.

وی تصریح کرد از زمان آغاز بحران اوکراین، چین به طور فعالانه مذاکرات صلح را به شیوه ای عینی و عادلانه پیش برده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد سفر لی به کشورهای مربوطه نشان دهنده تعهد پکن برای برقراری مذاکرات صلح است و نشان می دهد که چین به کاملا قوی برای برقراری صلح ایستاده است..

وانگ افزود: در حال حاضر، بحران اوکراین همچنان در در حال افزایش است و اثرات این جنگ کاملا مشهود است. وی همچنین افزود: جامعه بین المللی به طور فزاینده ای خواستار برقررای آتش بس برای متوقف کردن جنگ است.

وانگ گفت: چین مایل است به نقش سازنده خود در ایجاد اجماع بین المللی بیشتر در خصوص برقراری آتش بس، توقف جنگ، آغاز مذاکرات صلح و جلوگیری از تشدید شرایط ادامه دهد و سهمی در حل و فصل سیاسی بحران اوکراین داشته باشد.

در ماه های اخیر دولت چین ابتکاری شامل ۱۲ بند را برای کمک به حل سیاسی بحران اوکراین رونمایی و اعلام کرد قصد دارد برای جلوگیری از گسترده تر شدن ابعاد این جنگ که خسارات زیادی را بر اقتصاد جهان تحمیل کرده است، اقدامات دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ انجام دهد.