به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت کنترل ترافیک تهران، مسعود طبیبی اظهارداشت: شهروندان در صورت نقص فنی یا تصادف از طریق تماس با شماره ۸۷۵۰۰ و شمارهگیری داخلی یک میتوانند درخواست امداد خود را ثبت کنند.
به گفته وی ارائه خدمات امدادی برای خروج خودروها در تونلهای شهری به صورت رایگان است و در ازای ارائه خدمات هیچ هزینهای از شهروندان دریافت نمیشود.
طبیبی یادآور شد: وظیفه اصلی شرکت کنترل ترافیک فراهمآوری استفاده بهینه از ظرفیت موجود شبکه معابر با استفاده از سامانههای هوشمند حمل و نقل است و شناسایی سریع گلوگاههای ترافیکی و رفع آنها مهمترین اقدام شرکت کنترل ترافیک تهران و مراکز پایش ترافیکی وابسته در شهرداری تهران به حساب میآید.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران ادامه داد: بعد از رسیدن خودروی امداد به محل، ابتدا ایمنسازی برای جلوگیری از حوادث ثانویه صورت میگیرد و با رعایت استانداردهای ایمنی، خودرو یا خودروهای نیازمند به امداد از خطوط حرکتی به خط اضطرار و سپس به نقطه امن در خارج از تونل منتقل میشود. در این بین، ارتباطات لازم میان امدادگر و کارشناسان مراکز کنترل و پایش ترافیکی برای دریافت اطلاعات لازم تا پایان رخداد برقرار است.
طبیبی اضافه کرد: عوامل امداد به عنوان بازوی اجرایی مرکز کنترل و نیرویی که آموزش تخصصی امدادرسانی دیده و با دارا بودن تجهیزات تخصصی، در کمترین زمان ممکن به عنوان اولین نهاد در محل حادثه و رخدادها در تونل حاضر هستند.
وی افزود: در صورت لزوم و استعلام از راننده یا راکب وسیله متوقف شده با دیگر عوامل مورد نیاز مانند راهور و اورژانس هماهنگی لازم به عمل میآید وخدمات ارائه شده، شامل تعمیرات خودرو نیست و همه این موارد به صورت رایگان انجام میشود
سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران یادآور شد: شهروندان میتوانند از طریق تماس با شماره ۸۷۵۰۰، از خدمات دیگری همچون اعلام اختلال و یا خرابی چراغهای راهنمایی هوشمند(داخلی شماره ۲)، مسیریابی، اطلاع از آخرین تغییرات ساعت و محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا، وضعیت انسداد تونلهای شهری و استعلام وضعیت ترافیک بزرگراهها(داخلی شماره ۳) مطلع شوند.