کرمان - ایرنا - شکست دیشب تیم فوتبال مس رفسنجان در بازی مقابل استقلال تهران امیدهای این تیم را برای کسب سهمیه آسیایی بر باد داد و تمامی این اتفاقات در پنج دقیقه نفس گیر اتفاق افتاد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال مس رفسنجان شامگاه جمعه در حالی به مسابقه هفته ۲۹ لیگ برتر جام خلیج فارس گام گذاشت که سه بازیکن غایب و مصدوم داشت و در حالی که موجی از یکدلی درون استان کرمان اتفاق افتاده بود، رفسنجانی ها نتوانستند از تک گل زده دقیقه ۷۳ خود دفاع کنند و با دریافت ۲ گل دیگر، این بازی را واگذار کردند.

در ابتدای این بازی ۲ تیم مس رفسنجان و استقلال تهران چند موقعیت ایجاد کردند و شاگردان محمد ربیعی در ادامه توانستند توسط حسینی به گل نخست بازی برسند اما به علت نداشتن آنچه مربی تیم مس تمرکز می خواند و همچنین طوفانی وارد شدن حریف تهرانی، ۲ بار دروازه مس رفسنجان باز شد تا دست خالی از این بازی، امیدهای خود را برای عنوان چهارمی و کسب سهمیه آسیایی از دست رفته ببینند.

مس رفسنجان با این شکست ۴۶ امتیازی و در جایگاه پنجم جدول رده بندی جام خلیج فارس باقی ماند تا با توجه به پیروزی تیم تراکتورسازی تبریز، مقابل نساجی مازندران در کورس کسب جایگاه چهارمی لیگ برتر و کسب سهمیه آسیایی از رقیب خود باز بماند.

پنج دقیقه حساس

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در نشست خبری پس از دیدار با استقلال تهران حاضر شد و در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: اگر این یک تیم می خواهد با باشگاه های بزرگ و با اصالت نظیر پرسپولیس، تراکتور، گل گهر، فولاد، استقلال و سپاهان رقابت کند بایستی در تمامی حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری به تیم خود برسد.

ربیعی افزود: به لحاظ امتیازی و رتبه در فصل جاری رشد کردیم هر چند نقدهایی به این تیم وارد است که با جان و دل آن را می پذیرم اما دوست دارم مردم از من و تیمم رضایت داشته باشند.

وی یادآور شد: ۲ سال در چمن مصنوعی بازی کردیم، یک سال در سرچشمه بودیم و چمن امسال هم کیفیت بالایی نداشت اما امکانات باشگاه مس رفسنجان رو به پیشرفت است.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان با اشاره به اینکه تیم ما امروز یک بازی خوب و جذاب و با سرعت بالا را در برابر تیم تهرانی خود ارایه داد، افزود: فکر کنم که یک یا ۲ موقعیت گلزنی پس از گل اول داشتیم که آنها را از دست دادیم و بازیکنان مس نشان دادند که روی ضربات ایستگاهی خوب هستند اما گلی که در ضربه ایستگاهی خوردیم، حاصل اشتباه بازیکنانمان بود.

وی اضافه کرد: پنج دقیقه پس از گلزنی باید تمرکز پیدا می کردیم تا روند بازی به حالت عادی خود برگردد اما در همین دقایق گل خوردیم، گل اول برروی صحنه مشکوک به خطا اتفاق افتاد.

چرا استقلال از مدعیان قهرمانی خط خورد؟

در شرایطی که استقلال تهران بازی مقابل مس رفسنجان را توانست با پیروزی پشت سر بگذارد اما با توجه به پیروزی پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان، دست این تیم از قهرمانی کوتاه ماند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران که در طول بازی انتقاداتی به سبک بازی رفسنجانی ها داشت از مشکلاتشان برای باقی ماندن از صف قهرمانی سخن گفت و اعلام کرد که در شرایطی با تیم های بالای جدول رقابت می کند که از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری پایینی برخوردار است و حتی وضعیت قراردادها و پرداختی بازیکنان مشخص نیست.

ریکاردو ساپینتو با بیان اینکه بازیکنان ما ۶ ماه هست که دستمزدی نگرفته اند، گفت: می خندم که گریه ام نگیرد؛ برخی تیم ها ۲ زمین بازی دارند اما ما فقط یک زمین داریم، حتی محل ریکاوری نداریم و امیدوارم وضعیت این تیم در آینده بسیار بهتر از این شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا مشکلات تیم و بازیکنانمان را رفع کنیم، افزود: هنوز یک جام داریم که ببریم و در این جام (لیگ برتر) نیز بازنده نیستیم اما تصمیم های خیلی خیلی بد داوران در جام خلیج فارس تیم ما را از قهرمانی دور کرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به اشتباه های داوری در بازی هفته گذشته مقابل صنعت نفت آبادان ادامه داد: ۲ بازی پیش از اتمام فصل استحقاق قهرمانی را داشتیم و هیچکس فراموش نمی کند که استقلال قهرمانی را از دست نداد بلکه اشتباهات داوری ما را از آن دور کرد.

وی اضافه کرد: امیدوارم برای آینده بتوانیم کمک داور ویدیویی داشته باشیم که با این وجود بسیاری از اتفاقات نمی افتد ولی باز هم می گویم که ما قهرمانی را از دست ندادیم بلکه تصمیم های بد داوری ما را از قهرمانی امسال دور کرد.

ساپینتو با تاکید بر نداشتن امکانات سخت افزارهای مورد نیاز، گفت: سه مدیرعامل در طول یک سال برای باشگاه استقلال باورکردنی نیست.

وی یادآور شد: فصل فوق العاده ای بود و به بازیکنانم افتخار می کنم، حتی بازیکنان سابق استقلال گفتند چنین شرایطی را هیچ زمان تجربه نکردند و امیدوارم در آینده این باشگاه فوق العاده با هواداران عالی حمایت مالی بهتری شوند تا بتوانیم شرایط تیم های مدعی قهرمانی را داشته باشیم.

در جریان پوشش خبری این بازی ماموران مانع حضور خبرنگاران از جمله خبرنگار ایرنا به قسمت میکس زون ورزشگاه برای مصاحبه با بازیکنان شدند.

به گزارش ایرنا تیم فوتبال مس رفسنجان دیشب (جمعه) در هفته ۲۹ لیگ برتر فوتبال کشور با نتیجه ۲ بر یک مقابل استقلال تهران شکست خورد. نتیجه این بازی باعث شد که استقلال تهران در کورس قهرمانی از ۲ رقیب پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان باز بماند اما تراکتورسازی تبریز با توجه به شکست مس رفسنجان، جایگاه خود را در رتبه چهارم جدول رده بندی تثبیت کرد.