بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری نسبت به تلاطم و مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت علاوه بر وزش بادهای شدید شمال غربی، افزایش ارتفاع موج و احتمال نفوذ گرد وخاک فرامنطقه‌ای از پدیده‌های غالب در استان است.

وی بیان کرد: از شنبه تا یکشنبه سرعت وزش بادهای شمال غربی به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج و تلاطم دریا ۱.۵ تا ۲.۵ متر افزایش می‎یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پدیده‌‎های یاد شده در روز یکشنبه سواحل و فراساحل استان و در ادامه فراساحل و سواحل جنوبی و مرکزی استان بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مساعدی یادآور شد: از یکشنبه تا چهارشنبه همچنین نسبت اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و طی ساعت‌هایی با وزش باد و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، امروز بعد از ظهر در مناطق جنوبی گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ و از فردا در همه مناطق به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۳۶ و جزر اول دریا ساعت ۰۸:۳۵ ، مد دوم دریا ساعت ۱۴:۵۶ و جزر دوم دریا ساعت ۲۲:۴۵ خواهد بود.