اصفهان - ایرنا - رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا اصفهان گفت: «انگشت نما شدن»، تصور اشتباه بیماران خاص و پیوند اعضاست و بزرگترین چالش برای گسترش ورزش بین آنان به شمار می‌رود.

قاسمعلی رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از آنجا که شرایط برگزاری رویدادهای ورزشی و مسابقات این قشر از هموطنان تا حدودی متفاوت از سایر مردم است، مبتلایان به این بیماری‌ها به دلیل اینکه انگ بیماری به آنان نچسبد رغبت کمی برای حضور در رخدادها دارند لذا توسعه ورزش در این بخش شتاب چندان مناسبی ندارد.

وی اضافه کرد: اگرچه شمار بیماران خاص و پیوند اعضا کم نیست اما در عمل خیلی کمتر از آمار کلی به ورزش همگانی و حرفه ای می پردازند که این چالشی را به‌وجود آورده است.

رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای جمعی به‌ویژه در نواحی پرتردد شهری مانند گذر تاریخی فرهنگی چهارباغ و میدان نقش جهان در شهر جمله رویکردهای هیات برای گسترش ورزش بین مردم است.

رحیمی افزود: ورزش راهکار مناسبی برای کنترل بیماری و جلوگیری از تشدید آن محسوب می‌شود و این موضوع باید بیش از گذشته در بین بیماران خاص و پیوند اعضا فرهنگ‌سازی شود، برای مثال دیابت از جمله رشته های زیر مجموعه این هیات با ورزش مداوم قابل کنترل خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال قبل با تصمیم فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا اصفهان به‌عنوان میزبان مسابقات ورزشی بیماران اِم اِس کشور انتخاب شد، تصریح کرد: امسال نیز قصد داریم یک دوره مسابقات ملی در یکی از زیربخش های این مجموعه در اصفهان برگزار کنیم.

رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا اصفهان گفت: میزبانی این رویدادها نقش بسزایی در گسترش ورزش در استان دارد و از سوی دیگر سطح ورزشکاران حرفه ای ما را نیز ارتقا می‌دهد.

حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در استان اصفهان فعال است.