سمنان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۱۶ میلیارد تومان از اعتبارات مصوبه سفر رییس جمهور به اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه فرهنگ استان سمنان تخصیص یافت. 

فرشید فلاح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار مصویه سفر رییس جمهور به استان سمنان برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی در حوزه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر گرفته شد که اکنون ۱۶ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: از محل اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به استان سمنان، سال گذشته ۱۰ میلیارد و امسال ۶ میلیارد تومان تخصیص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: تالار مرکزی در شاهرود با متولی‌گری مسکن و شهرسازی و در سمنان با متولی‌گری دفتر فنی وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی فعال با اعتبارات مصوبه سفر رییس جمهور در دست ساخت است.

وی ادامه داد: تالار مرکزی سمنان طی ۲ مرحله ساخته می‌شود که ساخت سالن با ظرفیت ۹۰۰ نفر در گام نخست با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا است.

فلاح اضافه کرد: ایجاد پنج مجتمع فرهنگی و هنری در پنج منطقه کم‌برخوردار استان نیز با تامین اعتبارات از محل مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان در حال انجام است.

وی افزود: این مجتمع‌ها در شهرهای کم برخوردار ایوانکی، بیارجمند، آرادان، کلاته رودبار و شهمیرزاد ساخته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ساخت مجتمع فرهنگی در ایوانکی گرمسار با زیربنای ۸۰۰ متر مربع با برگزاری مناقصه در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان در زمینی به زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع در آخرین روزهای بهمن ۱۳۹۹ کلنگ‌زنی شد.

ساخت این تالار از مصوبه‌های سفر رییس جمهور وقت به استان سمنان در سال ۱۳۹۵ بود و شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر،۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

برچسب‌ها