آبادان - ایرنا - تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و گل‌گهر سیرجان در حالی روز پنجشنبه در سیرجان به مصاف هم می‌روند که یکی برای فرار از سقوط به لیگ یک و دیگری برای تثبیت جایگاه خود در جدول باهم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایرنا در منطقه امیرکبیر آبادان محلی بنام میدان طوطیا وجود دارد که پاتوق هواداران چند آتیشه و پیشکسوتان فوتبال این شهر است، در این مکان شرایط تیم صنعت‌نفت پس و یا قبل از هر بازی مورد بررسی کارشناسانه آنها قرار می‌گیرد، برای شنیدن نظرات آنها به این مکان رفتیم.

یکی از هواداران تیم صنعت‌نفت آبادان با ۶۷ سال سن خود را یکی از طرفداران همیشگی تیم صنعت‌نفت میدانستید که در اکثر بازی‌ها این تیم در ورزشگاه تختی این شهر حضور داشته گفت: با توجه به شرایطی که در چند بازی گذشته تیم به خود گرفته کسب امتیاز در سیرجان غیرممکن نخواهد بود و شکی نداریم عبدالله ویسی و شاگردانش دست پر به آبادان باز خواهند گشت.

حمید چهره‌نگار افزود: با آمدن ویسی موجی از امید در تیم و هواداران شکل گرفت و در هفته پایانی امید زیادی برای ماندن این تیم در لیگ برتر داریم.

یکی از پیشکسوتان فوتبال آبادان نیز در خصوص شرایط تیم صنعت‌نفت آبادان با انتقاد از عملکرد ضعیف این تیم در قبل از شروع مسابقات بخصوص در انتخاب بازیکن گفت: این تیم از روز اول در انتخاب سرمربی و بازیکن اشتباه کرد و نتیجه آن کسب نتایج ضعیف در نیم فصل اول و اینک تلاش برای ماندن در لیگ تا هفته پایانی است.

حسن دشتی اظهارکرد: پرکاس سرمربی اسبق تیم با تجربه کمی که داشت نتوانست در انتخاب بازیکن و حتی ۶ هفته‌ای که سرمربی تیم بود موفقیتی به دست بیاورد و اشتباه مدیریت باشگاه تنها به اینجا ختم نشد و با انتخاب فیروز کریمی تیم وارد چالش بدتری شد.

مربی و بازیکن سابق تیم صنعت‌نفت آبادان بیان کرد: کریمی به لحاظ فنی نه تنها کمکی به تیم نکرد بلکه با نتایج و نوع بازی که داشتیم هفته‌ها عقب افتاد و فاصله امتیازی با تیم‌های رقیب افزایش یافت.

وی انتخاب تاوارس برزیلی را به عنوان سرمربی تیم صنعت‌نفت را سومین انتخاب اشتباه مدیریت باشگاه عنوان کرد و گفت: تاوارس با سن و سالی که داشت ارتباط مناسبی با بازیکنان نگرفت هر چند نوع سیستم و بازی تیم تحت اختیار این مربی هم مشکلاتی داشت.

دشتی عملکرد عبدالله ویسی را بهترین انتخاب مدیریت باشگاه دانست و افزود: ویسی به واسطه شناخت خوبی که از فوتبال ایران بخصوص بازیکنان صنعت‌نفت داشت در هفت بازی نتایج قابل قبولی کسب کرد و بار دیگر تیم را در زمره امید قرار داد.

وی اظهار داشت: قطعا اگر ویسی از ابتدای فصل یا بعد از پرکاس به عنوان سرمربی انتخاب می‌شد اکنون جایگاه تیم صنعت‌نفت حداقل در میانه‌های جدول بود و دغدغه سقوط نداشت.

اشتباه مرگبار کاپیتان برابر ذوب آهن

اما صنعت‌نفت آبادان که برای ماندن در لیگ برتر نیاز مبرمی به سه امتیاز برابر ذوب آهن اصفهان داشت و همه چیز از هوا تا تماشاگر مهیای این پیروزی بود با یک اشتباه طالب ریکانی کارش را به اما و اگر و روز آخر رساند.

شاگردان عبدالله ویسی که در دقیقه ۲ برابر ذوب آهن اصفهان به گل رسیده بودند خود را برای گل‌های بیشتر آماده کرده بودند اما در دقیقه ۱۰ این دیدار شماره ۱۰ طلایی پوشان آبادانی(طالب ریکانی) با خطای بی مورد در منطقه‌ای که خطری دروازه صنعت‌نفت را تهدید نمی‌کرد باعث شد تیمش ۱۰ نفره شود تا امید نماینده خوزستان برای کسب سه امتیاز کم‌رنگ شود و ذوب آهن در همان نیمه اول به گل تساوی دست یافت.

ویسی که به شدت سه امتیاز این دیدار را طلب داشت در نیمه دوم تیمش را هجومی وارد زمین کرد و بارها تا آستانه باز کردن دروازه میهمان اصفهانی خود پیش رفت اما بد اقبالی و کم دقتی مهاجمانش این تیم را از رسیدن به سه امتیاز محروم کرد.

جدال با گل‌گهر برای ماندن

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس روز پنجشنبه هفته جاری به صورت همزمان با چند دیدار حساس پیگیری می‌شود و در یکی از این رقابت‌ها ۲ تیم صنعت‌نفت آبادان و گل‌گهر سیرجان به مصاف هم ‌می‌روند.

صنعت‌نفت آبادان که با آمدن ویسی به عنوان سرمربی به تیمی غیرقابل پیش‌بینی و هجومی و درعین حال با انگیزه تبدیل شده در آخرین دیدار خود در خانه برابر ذوب آهن اصفهان و در حالی که از تیم حریف پیش بود به تساوی دست یافت تا نتواند از بحران خارج شود و اکنون دنبال کسب پنجمین پیروزی این فصل است تا بتواند در لیگ برتر باقی بماند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود؛ تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته توانست یک امتیاز برابر ذوب آهن کسب کرد و در آن سوی میدان نیز آبی‌پوشان سیرجانی برابر میزبان خود پرسپولیس دیگر مدعی قهرمانی تن به شکست چهار بر صفر داد.

صنعت‌نفت آبادان که تغییرات زیادی در کادر فنی داشته نتوانسته همانند فصل گذشته معادلات جدول را با شکست مدعیان قهرمانی و ارایه بازی‌های تماشاگر پسند بر هم زند اما این تیم در هفت بازی گذشته شادابی خاصی از خود نشان داده و توانسته امتیازات مهمی را بدست بیاورد.

گل‌گهر سیرجان که هفته گذشته برابر تیم پرمهره و مدعی پرسپولیس شکست خورد و امید خود را برای کسب سهمیه آسیا را از دست داده برای گرفتن امتیاز از تیم صنعت‌نفت در آبادان چندان انگیزه ندارد است و شاگردان ویسی می‌توانند بهترین استفاده را از این موضوع ببرند تا با از دست امتیاز توسط مس کرمان در لیگ باقی بمانند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت در ۲۹ بازی گذشته فقط ۲۲ امتیاز کسب کرده و نتوانسته‌ به آنچه تماشاگران آبادانی از آن توقع دارند دست یابد و از فوتبال برزیلی در تیم خبری نیست، این تیم برای ماندن نیاز مبرم به سه امتیاز فینال گونه با گل‌گهر سیرجان دارد.

۱۲ برد، ۹ باخت و هشت مساوی عملکردی بوده است که تیم گل‌گهر تا به اینجای لیگ برتر کسب کرده، همچنین صنعت‌نفت آبادان چهار برد، ۱۰ تساوی و ۱۵باخت را در کارنامه خود ثبت کرده است، گل‌گهر سیرجان با ۳۵ گل زده و ۴۰ گل خورده و صنعت‌نفت آبادان با ۲۱ گل زده و ۳۶ گل خورده برابر هم صف‌آرایی می‌کنند تعداد گل خورده زردپوشان آبادانی بیانگر تزلزل خط دفاعی این تیم است و مدافعان صنعت‌نفت آبادان به نقطه ضعف این تیم تبدیل شده‌اند.

تیم گل‌گهر در خط حمله میانی با داشتن بازیکنانی مانند علیرضا علیزاده و رضا شکاری می‌توانند برای نفتی‌ها دردسر ساز شوند، هافبک‌های تیم الهویی به لحاظ تکنیک و سرعت جزو آماده‌های لیگ برتر به شمار می‌روند و در آن سوی میدان نیز عباس بوعذار و فردین یوسفی در تیم صنعت‌نفت آبادان حضور دارند که به لحاظ تکنیک و شوتزنی زوج خطرناکی را تشکیل داده‌اند.

آرمین سهرابیان و مسیح زاهدی بازیکنان کلیدی ترکیب گل‌گهر هستند و مهدی ممی‌زاده و احمد شریعت‌زاده نقشی مشابه در ترکیب صنعت‌نفت دارند، ضمن اینکه تقابل محمد طیبی و مرتضی تبریزی در خط دفاعی صنعت‌نفت و آرمین سهرابیان و مهدی ممی‌زاده در خط دفاعی گلگهر و فردین یوسفی و علیرضا علیزاده در خط میانی جالب توجه خواهد بود.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: این بازی یکی از سخت‌ترین بازی‌های این فصل است که باید از آن سربلند خارج شویم و تیم را در لیگ برتر نگه داریم.

محمد طیبی بیان کرد: با رقیبی بازی خواهیم کرد که با آن قابل مقایسه نیستیم زیرا به لحاظ مالی چندین برابر ما توانایی دارند و جمعی از بهترین‌های فوتبال ایران را نیز جذب کرده است.

وی افزود: البته همیشه پول حرف اول را در فوتبال نمی‌زند و بازیکنان صنعت‌نفت برای کسب امتیاز در این دیدار بسیار انگیزه دارند و برای کسب امتیاز در آخرین بازی فصل به میدان می‌رویم.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پنجشنبه هفته جاری در چارچوب هفته پایانی لیگ برتر میهمان گل‌گهر سیرجان است.