کیش – ایرنا – امام جمعه کیش با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله امر به معروف در جامعه، گفت: افراط و تندروی یا تفریط و کم توجهی در مباحث فرهنگی، آفتی است که هردو منجر به شکست می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «علیرضا بی‌نیاز» در مراسم قدردانی از «راهبران فرهنگی و گردشگری جزیره کیش» با تاکید بر اینکه از هرگونه اقدام فرهنگی با خروجی مثبت باید حمایت‌های لازم انجام شود، افزود:‌ کار فرهنگی نیازمند یک برنامه ریزی منطقی است و در همین راستا طرح «راهبران فرهنگی و گردشگری جزیره کیش» خروجی مناسب و قابل قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه نیازمند یک هم افزایی و همکاری در جزیره کیش برای اقدامات فرهنگی اثرگذار هستیم، اظهار کرد:‌ نیکی‌های فرهنگی کیش باید در جامعه بازگو شود.

امام جمعه کیش از مسوولان خواست تا توجه ویژه‌ای به اجرای مصوبات فرهنگی در این جزیره داشته باشند و ادامه داد: مصوبات فرهنگی باید با یک روحیه جهادی به مرحله اجرا درآید.

وی با تاکید بر اینکه یک مسلمان باید در رفتار و سبک زندگی خود الگویی برای سایرین باشد، گفت: نوع رفتار و کردار یک مسلمان در جامعه، باید عاملی برای امر به معروف باشد.

طرح‌های موفق فرهنگی در کیش نیازمند استمرار هستند

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش نیز در این مراسم،‌ طرح «راهبران فرهنگی و گردشگری جزیره کیش» را یک طرح موفق فرهنگی توصیف کرد و افزود:‌ طرح‌های موفق فرهنگی در جزیره کیش برای اثرگذاری بیشتر نیازمند استمرار است.

سرهنگ «علی اصغر جمالی» با اشاره به جمعیت سیال جزیره کیش، اظهار کرد: اجرای طرح‌های فرهنگی موقت در کیش ملموس نیست و باید طرح‌های موفق فرهنگی به صورت مستمر ادامه یابد.

وی خواستار توجه به برنامه‌های فرهنگی با مشارکت مردمی شد و اضافه کرد: بدون حضور و مشارکت مردم توفیقی در اجرای برنام‌های فرهنگی نخواهیم داشت.

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش قانون مداری را از الزامات یک جامعه سالم عنوان کرد و گفت:‌ دشمن با بهره مندی از ابزارهای مختلف ضد فرهنگی به دنبال ضربه زدن به بنیان خانواده در کشورهای مسلمان است که مقابله با آن نیازمند یک هم افزایی است.