رشت - ایرنا - رئیس بسیج رسانه استان گیلان گفت: روابط عمومی‌ها باید سواد رسانه ای لازم را داشته باشند و در راستای امید آفرینی تعاملات خود با رسانه ها را تقویت کنند.  

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی پارسا روز شنبه در جلسه هم اندیشی رسانه و روسای روابط عمومی‌های ادارات کل گیلان که به مناسبت گرامیداشت روز روابط عمومی در رشت برگزار شد، اظهار کرد: باید به مدیران دستگاهها نیز تکلیف شود که ارتباط آنان با خبرنگاران مطلوب تر شود تا ارتباط مناسب در حوزه اغنای افکار عمومی برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات بسیار خوبی که در حوزه رسانه‌ای انجام شده و روابط عمومی‌ها نیز اقدامات مناسبی را در انعکاس فعالیت‌ها داشتند اما هنوز به خوبی اخبار دستگاه‌ها و فعالیتهای مربوط به دولت منعکس نمی‌شود.

رئیس بسیج رسانه گیلان بیان کرد: انقلاب ما به روابط عمومی متخصص، رسانه و کاررسانه ای موثر توام با رعایت اخلاق حرفه ای نیاز دارد تا بتوانیم در جنگ رسانه ای امروز دشمن با تحلیل مناسب شرایط، اطلاع رسانی به موقع و مناسب در کنار انتقاد سازنده حضوری موثر داشته باشیم.

وی تصریح کرد : با توجه داشت که انتقادات غیرمنصفانه باعث موج‌سواری رسانه‌های معاند خواهد شد.

روابط عمومی‌ها اخبار و خوراک مناسب در اختیار رسانه قرار دهند

معاون روابط عمومی و تشریفات استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید نقط ضعف خود را برطرف و خوراک مناسب در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

محمد بینا افزود: این مجموعه ها باید هر روز اخبار را رصد کنند و اخبار و اطلاع رسانی خود را از اقدامات و عملکردها و خدمات محدود به مدیرکل دستگاه مربوطه نکنند.

وی اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید نسبت به نحوه و چگونگی کار رسانه و اطلاع‌رسانی اشراف داشته و برنامه‌ریزی‌های مناسب برای اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستگاه خود داشته باشند.

مدیر روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به کار سخت و حساس روابط عمومی‌ها بیان کرد: نقش و جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌ها بسیار مهم است انتظار است مدیران دستگاه ها به این حوزه به عنوان یکی از بخش های ضروری و مهم توجه داشته باشند.

مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی گیلان نیز در ادامه این نشست مباحثی را در خصوص فعالیتها، کمبودها و مشکلات مربوط به حوزه خود مطرح کرده وبر ضرورت حمایت بیشتر مدیران از روابط عمومی‌ها، انتقادپذیری آنها، تعامل بیشتر با خبرنگاران، اعتماد به روابط عمومی‌ها و اختصاص بودجه مناسب برای این بخش تاکید کردند.