یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشینه دمای هوای شهر لنده گرمترین نقطه استان در شبانه روز گذشته ۴۰.۵ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین دمای ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده جعفر ۴۰، لیکک ۳۹.۸، دوگنبدان ۳۹.۵ و شهر دهدشت ۳۸ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت به ترتیب ۲۹.۱ و ۲۶.۲درجه سانتیگراد ثبت شده است.

بهره مند ابراز داشت: بامداد امروز شهر یاسوج با دمای حداقل ۱۰.۸درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گرد و خاک از دیگر پدیده های هواشناسی استان است تاکید کرد: دید افقی هم اکنون در شهرهای دوگنبدان و لیکک هم اکنون هفت کیلومتر است.

بهره مند تاکید کرد: استاندارد دید افقی در شرایط استاندارد ۱۰ هزار متر است.

وی اظهار کرد: هوای صاف تا کمی ابری،افزایش ابر و سرعت وزش باد،کاهش دید افقی و گرد و خاک از مهمترین پدیده های هواشناسی استان در شبانه روز آینده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.