تهران - ایرنا - رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی از راه اندازی رشته «مدیریت رسانه» در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه و با تصویب و ابلاغ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، نخستین دوره دکتری رشته مدیریت رسانه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علامه طباطبائی، علی اصغر کیا با بیان اینکه رشته مدیریت رسانه، رشته بین رشته ای و کاربردی است، افزود: با توجه به تغییر ماهیت رسانه و ظهور رسانه های نوین و نیاز بازار به توسعه این رشته باید بتوانیم نیروهای کارآمد و متخصص را تربیت کنیم و از این ظرفیت برای پاسخگویی به نیاز جامعه در حوزه های فناوری اطلاعات، رسانه و مدیریت و مرتفع کردن مشکلات سازمان رسانه‌ای کشور بهره ببریم.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع دکتری این رشته تحصیل کنند. با تدابیر اندیشیده شده و انجام مصاحبه های این رشته در اواخر خردادماه سال جاری، نخستین دوره رشته مدیریت رسانه در دانشگاه علامه طباطبائی با ظرفیت ۱۰ نفر در ۲ دوره روزانه و پردیس برگزار می شود که دانشجویان دوره روزانه از مهرماه و دوره پردیس از بهمن ماه می توانند در کلاس ها حاضر شوند.

رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: رشته مدیریت رسانه از لحاظ موضوعی با بخش اقتصاد، ارتباطات، مدیریت و جامعه شناسی مرتبط است. بر همین اساس درس هایی مانند «مسائل سازمانی»، «مدیریت شبکه های اجتماعی»، «مدیریت منابع انسانی» و موضوعاتی مانند ارتباط اقناعی و نظریه‌های اقتصادی رسانه در حوزه تبلیغات در ۱۸ واحد درسی برای این رشته پیش بینی شده است. همچنین ۱۸ واحد رساله نیز در این دوره طراحی شده است.

کیا همچنین از طراحی و تصویب رشته های روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون و ژورنالیسم پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: جزییات کامل و نحوه اجرا و پذیرش در این رشته ها به زودی اعلام می شود.