اصفهان- ایرنا- مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان گفت: بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و راه‌اندازی گام(فاز) دوم این نمایشگاه مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا طحانیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گام دوم نمایشگاه در ۴۹ هزار مترمربع فضا شامل هفت سالن هفت هزار و ۲۰۰ متری است که پس از محدوده پارکینگ نمایشگاه قرار دارد.

وی ادامه داد: آماده‌سازی اولیه و احداث یکی از این سالن‌ها بر اساس طرح جامع با تامین منابع بزودی آغاز خواهد شد که در زمان حاضر نقشه‌برداری و تسطیح آن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افزود: مراحل نازک کاری سالن بازاریابی و تجارت نمایشگاه در زمینی به مساحت بیش از ۹ هزار مترمربع در حال اجراست که به بیش از یکصد میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ هزار مترمربع جاده و فضا برای مسیرهای مورد نیاز نمایشگاه در سال ۱۴۰۱ احداث و بیش از ۳۵۰ فضای پارکینگ به نمایشگاه اضافه شده است.

طحانیان خاطرنشان کرد: بودجه تکمیل سالن ۹ هزارمتری سالن تجارت و بازاریابی نمایشگاه تامین شده است و عزم جدی برای احداث آن در سال جاری وجود دارد.

به گفته وی، شرکت نمایشگاه اصفهان در سال‌های فعالیت خود به مرور از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و رقابتی مطلوبی برخوردار شده است و در نظر دارد همسو با توسعه فیزیکی و تکمیل فازهای تعریف شده، بر اساس طرح‌های جدیدی که در دستور کار دارد، بهره‌وری از این زیرساخت‌ها را به حداکثر برساند.

وی ادامه داد: امروز یکی از استانداردترین سایت‌های نمایشگاهی کشور در اصفهان است و باید برای چابک سازی و کارآمدی این مجموعه و تحولات راهبردی آن نیز در دستور کار قرار گیرد که تعهد به انجام این کار جزو مأموریت‌های تازه شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان است.

طحانیان با اشاره به سیر تحولات سریع در صنعت و کسب و کارها بطور عام و به تبع آن صنعت نمایشگاهی بطور خاص اضافه کرد: تجدیدنظر در حوزه تدوین و به روزرسانی راهبردها و اهداف کلان در شرکت نمایشگاه‌های اصفهان لازم بود که در این راستا بتازگی با مطالعات وسیعی در باره ترندهای جهانی و الگوهای بین المللی و بهره‌مندی از اتاق فکر متشکل از خُبرگان صنعت نمایشگاهی در سطح ملی، سند راهبردی جدیدی تدوین و اجرای آن آغاز شده است که می‌تواند اصفهان را بعنوان یک هاب منطقه‌ای مطلوب و موثر و رویداد محور در سطح کشور مطرح کند.

وی اظهار داشت: مأموریت ما بر اساس این سند ایجاد بستر لازم برای تبادل ایده‌ها و برندها، آشنایی بازدیدکنندگان با کالاها، خدمات و فناوری‌های ممالک مختلف، گسترش مبادلات تجاری، جلب سرمایه‌گذار و بسترسازی برای تبادل تجربیات اقتصادی و اجتماعی، محصولات گوناگون در حوزه‌های مختلف کسب و کار و رشد و توسعه اقتصادی کشور بویژه استان اصفهان با استفاده از نیروهای مُجرب و شیوه‌های نوین و خلاقانه است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تحقق مطلوب این مأموریت از طریق سیاستگذاری‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته است و نمایشگاه اصفهان را بر اساس ظرفیت‌های در اختیار، به یک قُطب رویدادی موثر مُبدل خواهد کرد.

وی ادامه داد: شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان بعنوان پل ارتباطی تمام عیار برای توسعه شبکه‌های تولید، تجارت و صادرات با سازماندهی نمایشگاه‌ها، رویدادها و همایش های‌ داخلی و بین‌المللی خواهد بود که از مجرای فعالیت خود بعنوان یک بنگاه اقتصادی توسعه‌ای، تمرکز بر ذینفعان، بهبود عملکردهای ارتباطی و نرم‌افزاری بجای تمرکز صرف بر توان فیزیکی و سخت افزاری، اولویت بخشیدن به مشتریان، گسترش ابزارها، برونگرایی و نگاه به صادرات را محقق خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از۳۰ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد، افزود: بزرگترین سایت‌های نمایشگاهی در پنج کلانشهر تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز واقع شده است که جایگاه نمایشگاه اصفهان از لحاظ به روز بودن و زیرساخت‌ها پس از تهران قرار دارد.

طحانیان ادامه داد: سال گذشته ۳۴ رویداد در این نمایشگاه برگزار و برای سالجاری نیز ۵۱ رویداد نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با وجود شرایطی همچون نوسانات ارزی و دشواری‌های حوزه روابط خارجی، هم اینک در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی مشکلاتی وجود دارد اما از میان ۴۰ عنوان نمایشگاهی ۶ مورد شامل نمایشگاه‌های صنعت طلا، نساجی، چوب، دام و طیور، سنگ و تاسیسات بصورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان آذر سال ۹۴ با حضور وزیر امور خارجه وقت در منطقه روشن‌دشت شروع شد، این نمایشگاه طبق فناوری‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دوبی و کیش طراحی و ساخته شده است.

این مجموعه طبق آخرین مدل نمایشگاهی جهان شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده و از فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، پاویون مذاکرات بین‌المللی، سالن گردهمایی‌ها و نشست‌های خبری، سالن‌های مذاکره، مجموعه رستوران‌ و کافی‌شاپ، توفقگاه متمرکز و فضای باز برگزاری نمایشگاه برخوردار است.

این مجموعه ۱۷ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

مساحت زمین پروژه در زمان فعلی، ۴۷۰ هزار مترمربع است.

موقعیت سایت در کنار رینگ چهارم ترافیکی موجب همجواری به چندین پروژه بزرگ از جمله اصفهان‌ سیتی‌سنتر، سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌آهن، فرودگاه، منطقه گردشگری شرق اصفهان و رودخانه زاینده‌رود شده است.

مرحله نخست شامل فضاهای سالن نمایشگاه(سالن اصلی ۱۵ هزار مترمربع)، ساختمان رجیسترینگ به مساحت تقریبی زیربنایی سه هزار مترمربع، ساختمان اداری، خدماتی پشتیبانی به مساحت حدود ۹ هزار متر مربع است.

همچنین فضاهای نمایشگاهی روباز، پارکینگ روباز، ساختمان تاسیسات مکانیکی، فضای سبز، تونل‌های تاسیساتی آدم‌رو، فضاهای سواره‌رو و پیاده‌رو، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی محوطه، ساختمان الکتریکال، مخزن آب آشامیدنی و آتش‌نشانی، مخزن آب خاکستری فضای سبز و پل‌های عابر پیاده

طرفین سالن اصلی از دیگر بخش‌های آن به شمار می‌رود.

سالن اصلی نمایشگاه شامل یک سالن است که قابلیت برگزاری سه نمایشگاه پنج هزار مترمربعی بصورت مجزا را دارد. همچنین قسمت رجیسترینگ، اتاق‌های مذاکره و جلسات، اتاق مدیریت، کافی‌شاپ، نمازخانه و انبار را نیز در خود جای داده است.