تهران- ایرنا- در غرفه شبکه آموزش سیما واقع در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب هر روز ساعت ۱۸ و ۳۰ تا ۱۹ توسط معلمان ساینس شو (نمایش علمی) اجرا می‌شود.

علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش سیما در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا ضمن اعلام این خبر گفت: بزرگترین غرفه تلویزیونی نمایشگاه متعلق به شبکه آموزش است. در این غرفه داریم باشگاه هواداران شبکه آموزش را تشکیل می دهیم. بازدیدکنندگان فرمی را پر می کنند و عضو این باشگاه می‌شوند و در برنامه‌های علمی و فرهنگی شبکه شرکت می‌کنند. همچنین معلمان مدرسه تلویزیونی ایران اینجا هستند و به دانش آموزان مشاوره می‌دهند.

وی درباره برنامه‌های تولیدی این شبکه در ایام برپایی نمایشگاه توضیح داد: یک شخصیت به نام آقای دوربینی داریم که با مردم مصاحبه می‌کند. مردم فقط نماد دوربین را روی سر مصاحبه کننده می‌‍بینند و با او راجع به عدالت آموزشی حرف می‌زنند. یک گروه واکنش سریع هم ایجاد کرده‌ایم که از مردم می پرسند که چرا این کتاب را خریده اید. با این گزارش خرید کتاب خوب و مناسب را به مردم آموزش می دهیم.

عبدالعالی افزود: پزشکان برنامه دکتر سلام شبکه آموزش سیما به صورت رایگان مراجعان را ویزیت می کنند و مشاوره رایگان می دهند. مردم می توانند هر روز از ساعت ۱۵ الی ۱۷ با حضور در غرفه این شبکه واقع در شبستان مصلی امام خمینی، غرفه ۲۰۵ از مشاوره های پزشکی بهره مند شوند. همچنین مخاطبان می توانند سوالات خود را در خصوص پزشکان و نوع خدمات رایگان، به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۷۰۶ ارسال کنند.

پزشکان برنامه «دکتر سلام» شبکه آموزش سیما به صورت رایگان مراجعان را ویزیت می کنند و مشاوره رایگان می دهند. مردم می توانند هر روز از ساعت ۱۵ الی ۱۷ با حضور در غرفه این شبکه از مشاوره های پزشکی بهره مند شوند

وی با اشاره به پخش زنده شبکه آموزش از نمایشگاه کتاب تاکید کرد: هر روز ساعت ۱۸ و ۳۰ تا ۱۹ اینجا مثل برنامه رویانیوم، ساینس شو (نمایش علمی) اجرا می کنیم. گروهی از معلمان اجرا می کنند. فضای جذابی است که به صورت زنده از شبکه آموزش پخش می‌شود.مدیر شبکه آموزش سیما در پاسخ به این سوال که برای ترویج فرهنگ کتابخوانی چه کارهایی انجام داده اید گفت: ما شبکه سریالی نیستیم و نمی‌توانیم سریال‌هاس اقتباسی داشته باشیم. در برنامه های مختلف برش هایی از بهترین کتاب های منتشر شده را به مردم معرفی می کنیم. مثلا در برنامه دکتر سلام کتاب های حوزه پزشکی و در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران کتاب های آموزشی را معرفی می کنیم. در برنامه ای به اسم آکس، یک دوربین عمودی داریم که بخشی از کتاب داستان را نشان می دهد و متن کتاب را مرور می‌کند. فردی که کتاب‌ها را می خواند فقط دستش دیده می شود.

وی درباره کتابی که خودش دوست دارد از نمایشگاه خریداری کند توضیح داد: مجموعه ۲۴ جلدی برای دانش آموزان اول تا یازدهم در دروس فیزیک و شیمی و زیست شناسی به نام دانوین منتشر شده است. این کتاب منطبق بر محتوای روز است و واقعیت افزوده دارد. شما وقتی تلفن همراه را روی کتاب می گیرید، تصاویر دیده می شود و شما آزمایش های علمی را می بینید. جذاب ترین و باکلاس ترین کتاب نمایشگاه از نظر من همین کتاب است.