خرم آباد - ایرنا - معاون شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۵۰ روستای این استان تا پایان فصل بهار با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا نورالدین نوروزیان روز یکشنبه در جلسه بسیج سازندگی استان لرستان افزود: ‌تفاهم نامه آبرسانی به ۱۲۵ روستای استان از سال گذشته با این قرارگاه منعقد شده است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طرح آبرسانی به ۵۰ روستا بهار امسال بهره برداری می شود.

وی با اشاره به اختصاص ۴۲۵ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۲۵ روستای لرستان اظهار داشت: مرحله دوم این تفاهم نامه در حال انعقاد است که در قالب آن یک هزار میلیارد تومان تامین و هزینه خواهد شد اما انتظار می رود تجهیزات مورد نیاز مانند لوله فولادی توسط سازمان های مرکزی و نهادهای کشوری تهیه و خریداری شود.

تخصیص بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعتبارات بسیج سازندگی لرستان

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان نیز گفت: ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار سال گذشته بسیج سازندگی استان به طور کامل تخصیص یافته است.

امید امیدی با اشاره به تخصیص کامل ۶ میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی این نهاد در سال گذشته تصریح کرد: ۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان به صورت نقدی برای اجرای طرح های محرومیت زدایی و ۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی یادمان و المان های شهدا در راستای کنگره ۶ هزار و ۵۴۴ شهید استان تخصیص داده شد.

تامین اعتبار حذف ۱۶۸ مدرسه کانکسی لرستان

مجید طایف مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان نیز گفت:‌ تفاهم نامه ای به منظور برچیده شدن ۱۶۸ مدرسه کانکسی این استان منعقد و بخشی از این اعتبار این مهم، اسفندماه گذشته تامین شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۳۸ طرح حوزه بهداشت و درمان نیز ۲۶ طرح تکمیل و تحویل شد و ۱۱ مورد نیز در مرحله نهایی است همچنین هدفگذاری برای ساخت مسکن محرومان در سال جاری یکهزار و ۲۱۵ واحد است.

طایف با بیان اینکه یک هزار و ۲۵ گروه اجتماعی بنیاد احسان با بسیج سازندگی لرستان همکاری دارند تصریح کرد: ستاد اجرایی در قالب بنیاد برکت ویژه اشتغال و بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه توانبخشی فعالیت دارد و ۱۰ محله در لرستان را به منظور خدمات دهی و توانمندسازی شناسایی کرده است.

احداث ۷۱ کیلومتر کانال آب بر کشاورزی توسط بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی لرستان نیز گفت: با وجود تخصیص ۱۶ میلیارد تومان برای احداث ۱۶ کیلومتر کانال آب بر کشاورزی در استان در سال گذشته، اقدامات جهادی این نهاد منجر به احداث ۷۱ کیلومتر کانال شد.

احسان جهانبخش با اشاره به سهم یک هزار واحدی لرستان از مجموع ۴۰ هزار واحد مسکونی هدفگذاری شده بسیج در کشور افزود:‌ در این راستا ۵۰۰ باب واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد شد و تعمیر ۴۰۰ واحد نیز صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به ۱۲۵ روستای استان، ۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شد که ارزش روز این ماشین آلات ۲ برابر و طرح آبرسانی به ۲۰ روستا نیز با انجام ۱۷۰ کیلومتر لوله گذاری افتتاح شده است.