رشت - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه بیش از ۲۹ هکتار زمین برای احداث نهضت ملی مسکن در اختیار این بنیاد قرار گرفته است، گفت: در زمان حال حاضر ۲ هزار و ۹۸۳ واحد نهضت ملی مسکن در رشت و ۱۱ شهر استان در دست ساخت است.

حامد دائمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک این تعداد مسکن در قالب ۱۹ پروژه در این ۱۲ شهر رشت، انزلی، ماسال، کیاشهر، لنگرود، چاف و چمخاله، رودسر، دیلمان، جیرنده، صومعه سرا، شفت و آستارا توسط بنیاد مسکن استان دردست احداث است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار و ۹۸۰ نفر در ۲ شهر رشت و انزلی و ۱۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر در استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۵۳ نفر حائز شرایط بودند که تا کنون هشت هزار و ۶۹ نفر تایید نهایی و پروژه مربوط به یک هزار و ۶۵۰ نفر از این متقاضیان مشخص شده است.

دائمی اظهار کرد: از این تعداد ۷۶۶ واحد در هفت شهر در قالب هفت شهر به صورت گروه ساخت اجرایی شده و تاکنون برای ۲۵۴ نفر از این متقاضیان احداث واحد تعریف شده است.

وی ادامه داد : همچنین یک‌هزار و ۹۶۳ واحد در هفت شهر در قالب ۱۱ پروژه به صورت بنیاد ساخت اجرا شده که پروژه یک‌هزار و ۱۹۲ نفر مشخص شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان همچنین تعداد واحدهای انبوه ساز طرح نهضت ملی مسکن را ۲۰۴ واحد در قالب یک پروژه و فقط در شهر آستارا شامل ۲۰۴ واحد عنوان و بیان کرد: پروژه تمامی این ۲۰۴ متقاضی تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، سهمیه گیلان از طرح نهضت ملی مسکن در مجموع حدود ۱۰۰هزار واحد تعیین شده است.