تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شرایط جوی این استان از روز پنجشنبه هفته جاری تا اوایل هفته آینده ناپایدار است.

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده طی ساعت‌هایی علاوه بر افزایش پوشش ابر و وزش تندبادهای لحظه‌ای، احتمال وقوع بارش های پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط استان و روی دریا دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی همچنین نشان می‌دهد طی امروز و فردا در برخی از ساعت‌ها با وزش بادهای شمالی، دریا به نسبت متلاطم و مواج است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل شب در سواحل جنوبی ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی امروز ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و فردا فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۲۵ ، جزر دریا ساعت ۱۲:۲۵ و مد دوم ساعت ۱۷:۵۰ خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز دیر با ۴۵ و جم با ۲۱ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.