اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۱۲۰ نفر گرفتار در برف و کولاک در این استان خبر داد.

حمید قویدل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی بارش‌های برف و باران که از شب گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل شروع شده ، جمعیت هلال احمر استان اردبیل با آمادگی وارد عمل شده است.

به گفته وی ، در اثر شرایط نامناسب جوی چندین دستگاه خودرو در جاده خلخال - اسالم گرفتار شده بودند که این موارد به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC ) اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: تیم پایگاه امداد و نجات بین شهری گردنه الماس جمعیت هلال احمر شهرستان خلخال به محل حادثه اعزام و به یاری حادثه‌دیدگان شتافتند.

قویدل ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تیم اعزامی‌ هلهال احمر به سرنشینان ۳۵ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

وی با تاکید بر آمادگی جمعیت هلال احمر در مواقع ضروری اضافه کرد: هموطنان هنگام سفر لباس گرم، تغذیه و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی افزود: امدادرسانی در این محل، همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین اضافه کرد: امدادگران هلال احمر در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمت به مردم هستند و آنها می توانند در صورت بروز هر گونه حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

در آخرین روزهای اردیبهشت ماه ، بارش شدید باران و برف از روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده و در حال حاضر در ارتفاعات و برف مسیرهای ارتباطی اردبیل - سرعین ، اردبیل- سراب ، اردبیل - سرچم (محدوده بودالالو) و جاده خلخال - اسالم بارش برف گزارش شده است.

به گفته آیدین هاشمی ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ، در حال حاضر تردد در مسیرهای ارتباطی این استان عادی و روان است و تنها در مسیرهای خلخال - اسالم و خلخال - پونل ترد با زنجیرچرخ امکان پذیر است.