یزد- ایرنا- نایب دبیر شورای راهبردی جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه کشور گفت: موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری باید با فرهنگ سازی و هم افزایی همه بخش های دولتی و غیردولتی به اصلی‌ترین محور در برنامه های مرتبط با خانواده تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدمسلم وافی روز دوشنبه جلسه شورای اداری شهرستان مروست که با محوریت قرارگاه جوانی جمعیت برگزار شد، افزود: برای تحقق این هدف راهبردی باید کمیته‌های جوانی جمعیت به عنوان یک وظیفه و ضرورت که مورد تاکید مقام معظم رهبری با مشارکت اقشار جامعه و نهادهای دولتی و عمومی فعال شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای جمعیت، جزء اساسی‌ترین مباحث مدیریت هر کشور و نظام قلمداد می‌شود به همین دلیل حفظ تعادل و پویایی ساختار جمعیت همواره مورد توجه دولت‌های بوده و اهمیت تغییرات جمعیتی در هر کشور تا حدی است که در سال‌های اخیر پیری جمعیت در حالت کلی و بویژه کاهش باروری نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

این فعال حوزه جمعیت کشور ضمن تبیین ابعاد وظایف بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به خصوص کمیته بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار داشت: از مسائلی که هم اکنون در تحقق جوانی جمعیت با آن مواجه هستیم رسوخ باورهای ناصحیح در اذهان مردم است.

وافی بیان کرد: مطمئنا با شرایط بحرانی که کشور و شهرستان مروست در حوزه جمعیت با آن مواجه است نخستین اقدام تغییر باورهاست و بخش سنگینی از اجرای تحقق قانون جوانی جمعیت بر دوش کارکنان حوزه بهداشت است که باید با هم افزایی برای اجرای این قانون از همه ظرفیت‌ها بهره ببرند.

محمدجواد دانشور مروستی فرماندار شهرستان مروست گفت: همه مدیران دستگاه‌ها و روسای ادارات مختلف باید بیش از گذشته با روحیه جهادی و انقلابی نسبت به موضوع مهم خانواده، جمعیت و فرزندآوری مسئولیت شناس باشند و با توجه به وظایف هر دستگاه سیاست های برنامه جوانی جمعیت را پیگیری کنند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری مروست در ۲۰۰ کیلومتری شهریزد قرار دارد.