تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم و کلزا مازاد بر نیاز کشاورزان لرستانی توسط شبکه تعاونی روستایی استان آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی تعاون روستایی لرستان، غلامعلی فتحی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم‌ و کلزا از امروز و با قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۵۰ هزار ریال و هر کیلوگرم کلزا نیز به مبلغ ۲۴۰ هزار ریال در استان آغاز شد.

وی افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و برابر ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی گندم و دانه کلزا در سال جاری با مسوولیت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و مباشرت شبکه تعاون روستایی در قالب بیش از ۳۶ مرکز خرید تضمینی گندم و دانه کلزا در سطح استان انجام می‌شود.

فتحی بیان کرد: با توجه به نبود امکانات کافی در شبکه تعاون روستایی استان با تمهیدات ویژه و برنامه‌ریزی مناسب مراکز خرید گندم و کلزا تجهیز و اماده دریافت محصولات تولیدی کشاورزان استان است.

به گزارش ایرنا، براساس پیش‌بینی سازمان جهادکشاورزی لرستان امسال بیش از ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی با درآمدی در حدود ‌۶ هزار میلیارد تومان خریداری می‌شودـ