تبریز - ایرنا - سفیر کرواسی در کشورمان با اشاره به اینکه تبریز در صنعت شکلات و شیرینی همواره در بازارهای جهانی حضور فعال داشته و به برند تبدیل شده است، گفت: زمینه گسترش همکاری های تجاری بین تبریز و کشورش فراهم است.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دراگو اشتامبوک در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه اهل شعر و ادبیات است و چندین تالیف در این زمینه دارد، از تبریز به‌ عنوان شهر شمس یاد کرد و وجود چنین مفاخری را از افتخارات تبریز دانست.
سفیر کرواسی پس از تشریح ظرفیت های صنعتی و گردشگری این کشور، گفت: اشتراکات زبانی متعددی بین تبریز و کرواسی وجود دارد که باعث علاقمندی به افزایش همکاری ها می‌شود.
اشتامبوک با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران گفت: قبل از اعمال تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام، حجم مبادلات تجاری بین ایران و کرواسی بالا بود، اما در حال حاضر کاهش یافته است، البته ما امیدواریم در آینده شاهد افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با تسهیل شرایط ورود تجار ایرانی به این کشور در قالب هیئت‌های تجاری، فرصت‌های مناسبی برای واردات و صادرات فراهم شود.

رئیس اتاق تبریز خواستار حذف روادید کرواسی برای تجار شد

یونس ژائله رئیس اتاق تبریز هم در این دیدار که با حضور چند تن از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان و جمعی از هیئت نمایندگان اتاق تبریز برگزار شد، ضمن تاکید بر وجود زمینه‌های مشترک تجاری بین تبریز و کرواسی گفت: موارد متعددی برای گسترش تبادلات تجاری وجود دارد و امیدواریم پس از این دیدار و با برگزاری جلسات تخصصی‌تر، شاهد تحقق آن باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به توانمندی‌های صادراتی استان و معرفی فرصت‌های تجاری، خواستار حذف روادید برای تجار و صادرکنندگان استان شد .

وی افزود: با این اقدام فعالان اقتصادی با سهولت بیشتری می‌توانند در کرواسی حضور یافته و زمینه‌های افزایش حضور در بازارهای این کشور را بررسی کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در پایان از آمادگی برای اعزام هیئت تجاری به کرواسی خبر داد.

جمهوری کرواسی با حدود چهار میلیون نفر جمعیت و وسعت ۵۶ هزار کیلومتر مربع یکی از کوچکترین کشورهای جهان واقع در جنوب شرق اروپاست که در تاریخ ۲۵ ژوئن ۱۹۹۱ و به دنبال فروپاشی بلوک شرق، از یوگسلاوی جدا شد و اعلام استقلال کرد.