تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: محموله چوب قاچاق شامل ۱۰ تُن چوب از نوع بید جنگلی در یکی از محورهای این شهرستان کشف و ضبط شد.

سیدانور حسینی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با همکاری ماموران انتظامی موفق به کشف و ضبط ١٠ تن چوب قاچاق از نوع بید جنگلی در نزدیکی روستای «ترشکان» از توابع بخش مرکزی شدند.

وی ادامه داد: این محموله با هدف انتقال به سایر استان‌های شمالی کشور بارگیری شده بود که افراد دخیل در آن هم شناسایی و ضمن توقیف کامیون ۲ نفر هم دستگیر شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: هرگونه جابجایی و حمل چوب در بین شهرها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم است و در صورت مشاهده موضوع پیگیری و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

حسینی اظهار کرد: سال گذشته نیز در مجموع ۶۰ تُن چوب قاچاق در قالب ۳۲ پرونده توقیف و در این ارتباط هم ۲۰ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

وی از مردم طبیعت‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر قاچاق درختان به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، جنگل‌های مهاباد جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.