کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: براساس آخرین تحلیل داده‌های هواشناسی، موجی ناپایدار از اواسط روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) تا یکشنبه آینده جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«سعید قاسمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این موج ناپایدار به تناوب سبب رگبار باران و رعد و برق و در بعضی ساعات تشدید وزش باد خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی صورت گرفته همچنین دمای هوا که تا پایان هفته جاری روندی افزایشی خواهد داشت؛ در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش می یابد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، هوای استان تا صبح جمعه، صاف تا قسمتی ابری گاهی اوقات همراه با وزش باد و رشد ابر پیش بینی می‌گردد.

وی در ادامه اعلام کرد: از ابتدای مهرماه سال گذشته تا بیستم اردیبهشت امسال به صورت میانگین ۴۱۹/۲ میلیمتر بارش در استان داشتیم که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته و نسبت به میانگین بلندمدت هم هشت درصد کاهش نشان می‌دهد.

قاسمی افزود: در سال زراعی جاری تاکنون به ترتیب شهرستان‌های پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی بیشترین بارش را داشته و شهرستان‌های سنقروکلیایی، کنگاور و هرسین هم کمترین بارش را داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.