تهران- ایرنا - کره جنوبی امروز چهارشنبه با اوکراین پیرامون برنامه تامین بسته مالی کمکی به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار و یک روز پس از سفر بانوی اول اوکراین به این کشور و درخواست کمک نظامی، توافقی امضا کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، چو کی یونگ هو وزیر دارایی کره جنوبی و یولیا ویریدنکو وزیر اقتصاد اوکراین با شرکت در کنفرانسی در سئول توافقنامه ای پیرامون بسته مالی حمایتی از سوی کره جنوبی به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار را امضا کردند که شامل کمک های اهدایی و وام های کمکی می شود.

کره جنوبی که یکی از تولید کنندگان مهم و اصلی گلوله های توپخانه ای است پیش تر با اشاره به روابطش با روسیه تاکید کرده بود سلاح های مرگبار برای اوکراین فراهم نمی کند.

باوجود این یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی ماه گذشته در مصاحبه ای با رویترز گفت این احتمال این وجود دارد درصورتی که شهروندان غیرنظامی اوکراینی در سطح وسیعی مورد حمله قرار بگیرند و یا شرایطی پیش بیاید که جامعه بین الملل نتواند از آن چشم پوشی کند دولتش تنها بر روی تامین کمک های بشردوستانه و حمایت های مالی پافشاری نکند.

اولنا زلنسکا بانوی همسر رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه به سئول سفر کرد و رسانه های کره جنوبی هدف اصلی این سفر را ترغیب دولت کره جنوبی برای مشارکت در حمایت نظامی و تسلیحات اوکراین در جنگ مقابل روسیه اعلام کرده اند.