اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: ۴۱۷ متقاضی مسکن در شهرستان بیله سوار آورده اولیه خود را پرداخت کردند و زمین مورد نیاز برای احداث ۲۸۵ واحد مسکونی در بیله سوار مغان تامین شد.

به گزارش ایرنا ، صاحبعلی اصغری در نشستی با مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خصوص آخرین اقدامات انجام شده در زمینه تامین مسکن شهروندان گفت: ۲۴۰ واحد مسکونی در بیله‌سوار واگذار شده که از این تعداد قرارداد ساخت ۱۴۰ واحد تکمیل شده و قرارداد ۱۰۰ واحد نیز از اوایل خردادماه منعقد می‌شود ف ضمن اینکه در شهر جعفرآباد نیز قرارداد ساخت ۱۲ واحد تکمیل شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۷۳متقاضی در شهر بیله‌سوار و ۴۴ متقاضی در شهر جعفرآباد آورده بالای ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت کردند و زمین مورد نیاز برای مسکن ۲۸۵ متقاضی تامین شده است.

فرماندار بیله‌سوار اضافه کرد: تعداد ۲ هزار و ۸۵۲ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند که ۳۷۹ نفر برای شهر بیله‌سوار و ۱۵۶ نفر برای شهر جعفرآباد به تایید نهایی رسیده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بیله‌سوار افزود: همچنین برای ساخت مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برنامه‌ریزی شده و ۱۶۳ متقاضی از طرف کمیته امداد و ۶۸ متقاضی از طرف بهزیستی معرفی و مورد تایید قرار گرفته است.

اصغری همچنین در خصوص رفع نواقص مسکن مهر ۳۰۴واحدی پشت فرمانداری نیز گفت: با هماهنگی و پیگیری مدیرکل راه وشهرسازی استان اعتباری جهت رفع نواقص این پروژه از جمله نصب و تجهیز آسانسور در نظر گرفته خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: موضوع اراضی خالصه دولتی که بیش از نیم قرن برای اهالی شهر بیله‌سوار و شهرداری مشکلاتی را بوجود آورده است، با حضور نماینده مردم بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی و شهردار و شورای اسلامی شهر بیله‌سوار و جمعی از روسای شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان قول مساعد داد نسبت به بررسی و اصلاح پلاک‌های اشخاص و حل مشکل اهالی اقداماتی اتخاذ کند تا مردم بر اساس قانون ساماندهی متصرفات تشکیل پرونده داده و از بنیاد مسکن برای بررسی و دریافت سند اقدام کنند.

فرماندار بیله‌سوار همچنین خواستار تسریع عملیات اجرایی تسریع پروژه تعریض جاده بیله‌سوار - گرمی از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا شد و گفت: با توجه به اینکه بیله‌سوار مغان قطب کشاورزی و اقتصادی است و ماشین‌آلات سنگین از این مسیر تردد می‌کنند ، لازم است قرارگاه با تجهیز کارگاه این پروژه عملیات اجرایی آن را آغاز کند تا از فرصت کاری به بهترین شکل استفاده شود.