شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با تاکید بر لزوم توجه همه متولیان و مسئولان نسبت به حل مسایل و مشکلات عشایر استان گفت: در برگزاری مراسم یادواره شهدای عشایر تلاش شود که به مسایل و مشکلات این قشر رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام چهارشنبه در نشست صمیم با معتمدان و نخبگان ایلات و طوایف فارس در شیراز افزود: در حقیقت این همایش به یاد ۲ هزار شهید جامعه عشایر فارس اما برای حل مشکلات بازماندگان شهدا برگزار شود.

وی ادامه داد: قطعا اگر چنین برنامه هایی با حل مشکلات مردم همراه باشد، شهدا خوشحال و راضی خواهند بود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مشکل جوانی که در همایش بزرگداشت شهدا شرکت کرده شنیده و حل شود، آن جوان دلگرم می شود و باز هم شرکت می کند.

آیت الله دژکام بیان کرد: مسئولان هم با حضور در چنین برنامه هایی از نزدیک در جریان مشکلات عشایر قرار می گیرند و نسبت به حل آن اقدام می کنند و این کار لابی گری را هم حذف می کند و مشکلات مردم در مقابل چشم خودشان بررسی و رفع می شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر رسیدگی و حل مشکلات مردم تاکید داشته و در این زمینه بسیار دلسوزی می کنند و از مسئولان می خواهند که رسیدگی به مشکلات مردم را با جدیت دنبال کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به نقش عشایر در تامین امنیت غذایی گفت: عشایر برای فعالیت در این زمینه نیاز به ایل راه دارند تا بتوانند به راحتی تردد و کوچ کنند و اگر این شرایط به نحو مطلوب فراهم شود، سود آن هم به عشایر می رسد و هم سایر اقشار جامعه بهره مند می شوند.

آیت الله دژکام افزود: بنابراین حل مشکلات ایل راه های عشایری به عنوان یک مساله مهم باید از سوی مسئولان مورد توجه واقع شود.