تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: کشتارگاه طیور این شهرستان با ظرفیت کشتار ۲ هزار قطعه مرغ با پیگیری مسوولان به چرخه تولید و فعالیت بازگشت.

روح اله حقی منصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات حقوقی و معارضین کشتارگاه طیور سلسله اظهار داشت: این مشکلات که باعث تعطیلی مقطعی کشتارگاه شده بود با تلاش و پیگیری های دستگاه قضا و مجموعه مدیران استانی و شهرستانی رفع شد.

وی با اشاره به ظرفیت ۲هزار قطعه ای مرغ کشتارگاه صنعتی طیور در هر ساعت بیان کرد: فعالیت این واحد صنعتی نقش مهمی در افزایش و توسعه ظرفیت تولید گوشت سفید شهرستان دارد.

وی ادامه داد: سهمیه مرغ شهرستان‌های سلسله، دلفان و در برخی مواقع بخشی از نیاز خرم آباد با نرخ مصوب سازمان جهاد کشاورزی، از طریق کشتار در این واحد صنعتی تامین می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله احیای ظرفیت‌های معطل و مشکل دار را از اولویت‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: ماهانه ۷۰۰ تن مرغ گرم در سلسله تولید می شود و نیاز شهرستان به مرغ گرم حدود چهار و نیم تا پنج تن در روز است.

حقی منصوری تعداد مرغداری های گوشتی فعال در سلسله را ۶۸ واحد عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد مرغداری های تخمگذار این شهرستان ۲ واحد و ظرفیت کل واحدهای مرغداری سلسله در مجموع یک میلیون و ۶۷۰ هزار قطعه می باشد.