تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تربت‌حیدریه گفت: بیشتر ادارات و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان پُست سازمانی یا مدیر روابط عمومی ندارند از این روی فعالیت حرفه ای و تخصصی چندانی را در این زمینه شاهد نیستیم.

علی نیرویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات گفت: در برخی ادارات و نهادهای دولتی و عمومی تربت حیدریه که فاقد چارت و پست سازمانی روابط عمومی هستند؛ مدیر دستگاه‌ شخصا امور مربوطه را انجام می دهد.

وی اضافه کرد: این نقیصه جدی در حالیست که بیشتر ادارات تربت حیدریه دارای جایگاه منطقه ای بوده و قلمرو جغرافیایی چند شهرستان دیگر را نیز زیر نظر دارند همچنین شماری از ادارات نیز در جایگاه اداره کل یا معاونت سازمان ایفای نقش می کنند.

وی بیان کرد: نبود چارت و پست سازمانی یا فقدان مسوول روابط عمومی در ادارات تربت حیدریه نه تنها به زیان دستگاههای اجرایی شهرستان است بلکه در ارتباط دوسویه و منطقی مردم با مسوولان نیز اختلال ایجاد می کند.


رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه با یادآوری اینکه ارگانیسم و ساختار هر دستگاه و سازمانی با روابط عمومی کامل می شود؛ گفت: به اذعان کارشناسان و اهالی فن امروزه روابط عمومی و ارتباطات نخستین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است از دیگر سو دستگاههای اجرایی تربت حیدریه برای نیل به اهداف و خدمت رسانی بهتر به مردم چاره ای جز بهره مندی از یک روابط عمومی پویا ندارند.

نیرویی همچنین گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تربت‌حیدریه از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و با هدف تقویت بنیه علمی و تجربی کارشناسان دستگاه‌های اجرایی شهرستان سالی ۲ دوره کارگاههای آموزشی برگزار کرده است و امسال نیز این روند با همکاری دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این شورا زمانی موفق تر خواهد بود که تمام دستگاههای عمومی تربت حیدریه اعم از دولتی و بخش خصوصی و نهادهای بالادستی آنها با نگاه حرفه ای به موضوع از کارشناسان و مسوولان خبره بهره مند شده و این نهاد را بطور مستمر و پیوسته فعال نگه دارند.