فرخ هاشمی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: سرزمین پهناور ایران دارای جاذبه های بسیار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و ... همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. کشور ما نیز از جمله کشورهایی است که به علت داشتن پتانسیل های طبیعی و تاریخی و فرهنگی خصوصاً سوغاتی همواره مورد توجه گردشگران نقاط مختلف دنیا قرار داشته است.
وی افزود: سوغات هر منطقه نشان از پیشینه فرهنگ و هنر مردم آن مرز و بوم دارد و با توجه به اهمیت خرید سوغاتی بعد از هر سفر اغلب در انتخاب و خرید آن دچار چالش و سختی میشویم و تا کنون کتابی نیز در این حوزه چاپ نشده است، امیدوارم که این کتاب بتواند کمی از دغدغه های خرید سوغاتی های خوراکی شما را مرتفع نماید و به معرفی سوغاتی های خوراکی ایران در راستای حمایت از کالا و کارگر ایرانی و رونق تولید کمک نمایید.
این پژوهشگر کسب و کارهای خانگی گفت: در این کتاب سعی کرده ام سوغاتی های نقاط مختلف کشور را مردم معرفی کنم، این اثر می تواند یک همراه جیبی مناسب برای تمام مسافران باشد.
به گفته هاشمی این کتاب ۱۳۶ صفحه توسط انتشارات ایزد راد با شمارگان هزار نسخه وارد بازار کتاب شده است. این کتاب همچنین به صورت دوزبانه (انگلیسی) تا تیرماه از سوی انتشارات ایزدراد منتشر می شود.
در پیشگفتار این کتاب آمده است:
امروزه اهمیت صنعت گردشگری در ایجاد اثرات مثبت اقتصادی در تمام کشورها بطور روز افزون آشکارتر شده و همه کشورها گردشگری را به عنوان یکی از عوامل مهم ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری میدانند سرزمین پهناور ایران دارای جاذبه های بسیار تاریخی، طبیعی فرهنگی و ... است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است، هر استان و شهری در این مرز پرگهر سوغاتی های مخصوص به خودش را دارد.
یکی از سوغاتی های ایران زمین که معمولا گردشگران داخلی و خارجی خریداری میکنند خوراکی های منحصر به فرد هر منطقه هستند که با هنر و دسترنج خالقان آنها و با زحمت بسیار تولید شده اند کافیست تا در یکی از بازارهای محلی هر منطقه قدم بزنید تا با انواع سوغات مخصوص و منحصر به فرد خوراکی آن منطقه رو به رو شوید.
این کتاب لیستی از بهترین و پر طرفدارترین سوغاتی های خوراکی ایران را برایتان فراهم کرده ایم.
افزایش یارانه و تخفیف؛ لازمههای بازار نشر
مدیر انتشارات ایزدراد در مورد قیمت گذاری های بازار کتاب نیز گفت: متاسفانه با توجه به شرایط کاغذ کتابی که سال گذشته به صورت رنگی ۸۷ هزار تومان چاپ شد را الان مجبورم به صورت سیاه و سفید چاپ کنم چون اگر بخواهم به صورت رنگی چاپ شود قیمت تمام شده برای مخاطب ۲۰۰ هزار تومان می شود و کسی استقبال نمی کند و کتاب را نمی خرد.
هاشمی افزود: ایکاش تخفیف های بیشتری در نمایشگاه اعمال می شد، تخفیف ۱۰ درصدی خیلی به کار مخاطب و بازدیدکننده و خریدار کتاب نمی آید.
وی تاکید کرد: با توجه به گرانی کاغذ ناشر نمی تواند کاری بکند، مجبور است کاغذ را گران بخرد و کتاب را گران عرضه کند و مخاطبان هم چاره و تقصیری ندارند وقتی قیمت ها را می بینند مجبور قید خرید را بزنند.
هاشمی گفت: کاش سوبسید بیشتری به ناشر داده می شد تا بتواند کتاب را ارزان تر به دست مشتری برساند.