شیراز-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه با هدف کمک به افزایش رقابت‌پذیری در نتایج تحقیقات و فناوری‌های دانشگاه‌ ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا ایزدی روز جمعه در حاشیه برگزاری میزخدمت استاندار فارس با دانشجویان دانشگاه های استان که با حضور تعدادی از روسای دانشگاه، بانک و دستگاه های اجرایی در محل دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان برپا شد، بر لزوم ارتباط صنعت با دانشگاه در توسعه علم، دانش و فناوری روز دنیا تاکید کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: دیدار چهره به چهره با دانشجویان در حوزه علم و فناوری جهت توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه برای کمک به تجاری‌سازی نتایج تحقیقات وفناوری‌های دانشگاهی‌با اهداف افزایش رقابت‌پذیری است.

ایزدی اظهارکرد: بسترسازی مشارکت دانشجویان در رفع نیازهای مرتبط با صنعت، معدن و تجارت استان، فراهم کردن امکان بازدیدهای علمی محققان، دانشجویان و واحدهای فناور از واحدهای صنعتی و معدنی، بهره‌گیری از پتانسیل‌های مراکزآموزشی و دانشگاهی، توسعه و ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان از مزایای ارتباط با دانشگاه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با مستقر شدن در میز خدمت در محل دانشگاه جامع علمی و کاربردی فارس به مراجعات ، پیشنهادات و مطالبات‌دانشگاهیان در حوزه تولیدو تجارت پاسخ و راهکارهای اصولی در راستای توسعه فعالیتهای علمی، پژوهشی ، تحقیقاتی ، فنی و اقتصادی و تولیدی ارائه داد.