مهاباد - ایرنا - مادر باردار ۳۶ ساله اهل شهرستان میرآباد در چهارمین زایمانش در بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت صاحب فرزندان سه قلو شد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی «ره» سردشت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خانم باردار ۳۶ ساله با سن بارداری ۳۰ هفته با سابقه سه بار زایمان طبیعی، توسط اورژانس ۱۱۵ میرآباد با علائم شروع درد زایمان و آبریزش به بخش بلوک زایمان این بیمارستان انتقال داده شد.

دکتر آمنه مولاییان اظهار کرد: بلافاصله اقدامات اولیه و ویزیت توسط متخصص زنان و زایمان انجام‌ شد ولی به علت شرایط پرخطر بیمار و نیاز به مرکز تخصصی اقدامات لازم جهت اعزام بیمار انجام و پذیرش از آنکال زنان بیمارستان کوثر ارومیه گرفته شد.

وی ادامه داد: جهت اعزام با بالگرد با ستاد هدایت و مرکز EOC استان هماهنگی شد که به علت شرایط نامساعد جوی و وزش باد امکان حضور بالگرد میسر نشد.

مولاییان اضافه کرد: بلافاصله کادر اعزام جهت انتقال بیمار فراخوانده و در کمترین زمان ممکن در بیمارستان حضور یافتند و در نهایت به علت علایم زایمان و احتمال زایمان زودرس پس از مشاوره از اساتید گروه زنان، از اعزام بیمار منصرف و بیمار به اتاق عمل جهت انجام سزارین انتقال داده شد.

این پزشک متخصص زنان و زایمان اضافه کرد: با همکاری کادر اتاق عمل سزارین با موفقیت انجام شد و سه قلوها که هر سه دختر بودند در شرایط پایدار متولد و شرایط مادر نیز پایدار و در بخش جراحی زنان بستری است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.